Înainte de a se alătura echipei HOLD Marketing, Andrei și-a petrecut 5 ani într-un departament de marketing al celui mai mare brand de vehicule electrice din România. Acolo a avut ocazia să construiască brand-ul de la zero și și-a adus aportul în zona vizuală, dar și în partea de poziționare a brand-ului în piață.
Până să plece, brand-ul a ajuns să fie prezent în peste 10 țări din UE. Astăzi, în cadrul echipei HOLD Marketing, își petrece cea mai mare parte din zi examinând procesele interne ale agenției, analizând problemele clienților existenți, dar și ale echipei și propune noi metodologii de lucru pentru a eficientiza colaborarea cu clienții. De asemenea, măsoară și gradul de satisfacție al clienților și se asigură că parteneriatele construite cu aceștia sunt pe termen lung. Când nu are discuții cu clienții, coordonează echipele agenției pentru a livra performanță.
Dorința de dezvoltare personală, dar și profesională, joacă un rol important în viața de zi cu zi. Îi place să ajute și să participe activ la creșterea business-urilor, să le fie alături pe întreg parcursul dezvoltării lor în brand-uri de top, crescând și odată cu ele.
Consideră că timpul liber este prețios, de aceea este selectiv în activitățile întreprinse în afara orelor de lucru. Serialele și gaming-ul sunt parte a activităților de entertainment preferate, iar Jazz-ul a avut, are și va avea în permanent o însemnătate deosebită pentru el.
Andrei a fost de acord să ne ofere câteva informații despre ce presupune pentru el funcția de Account Manager și să ne ofere câteva informații prețioase behind the scene!
Q – Andrei, ne poți spune câteva repere din experiența ta în digital marketing?
Înainte să mă alătur echipei Hold, am făcut parte din departamentul de marketing al unui brand românesc de vehicule electrice. Mai concret, trotinete electrice. Alături de colegii mei, ne-am ocupat timp de 5 ani de toate elementele de marketing pentru acestea – de la brand awareness, la alegerea, documentarea și targetarea publicului potrivit, până la campanii de analiză de piață de tip R&D (Research and Development).
Q – Pentru tine cum a început povestea Hold Marketing?
Unul dintre factorii care a jucat un rol important în decizia mea de a face parte din echipa HOLD Marketing, a început în 2017 când l-am cunoscut pe Sorin. Am fost colegi și am devenit repede prieteni. De-a lungul anilor am păstrat legătura, iar atunci când am dorit să fac o schimbare în carieră, Sorin mi-a oferit oportunitatea pe care o căutam.
Am apreciat la Sorin că oferă libertate de exprimare tuturor membrilor echipei și ține cont de toate părerile venite din partea noastră. Ca și membru al echipei, asta îți oferă un boost de încredere. De asemenea, un alt factor decisiv, a fost faptul că Sorin avea, și are, un obiectiv bine definit pe termen mediu-lung, iar acesta ține echipa în priză. Care este acesta? Urmează să vedeți! 😉
Un alt factor motivațional a fost dorința mea de a ajuta business-urile să se dezvolte și să își depășească limitele, iar întreaga experiență Hold Marketing a venit într-un moment în care mi-am dorit o nouă provocare în carieră. Îmi doream să simt din nou adrenalina provocărilor de pe piață, să văd cum un nou business ia amploare, își descoperă potențialul și și-l depășește. Îmi doream să fiu parte dintr-o echipă tânără și creativă, cu dorință de dezvoltare.
Q – Andrei, spune-ne, te rog, care consideri că este principalul rol al unui Account Manager?
Din punctul meu de vedere, Account Managerul are obligația de a identifica cum arată succesul, atât pentru clienții pe care îi are în portofoliu, cât și pentru agenție. Pentru mine este foarte important să înțeleg planul de business al clientului și care sunt obiectivele sale pe termen scurt-mediu-lung, ca ulterior să le pot trimite către echipa noastră în obiective măsurabile. De asemenea, Account Managerul are rolul de a menține legătura cu clientul și de a se asigura că toată echipa livrează performanță.
Q – Cât de diferit este primul proiect în care ai lucrat față de cele pe care le dezvolți astăzi cu echipa?
Contrar unor păreri, lucrurile nu sunt foarte diferite. Nu neapărat punctual, ci din perspectiva faptului că am fost mereu implicat în munca și proiectele mele, cât și în dezvoltarea brandurilor.
Q – Andrei, cum arată o zi obișnuită din viața ta ca Account Manager?
Fiecare zi din viața unui Account Manager este diferită. Mereu apar provocări noi, call-uri neașteptate, fie cu echipa, fie cu clientul. Atunci când nu sunt prins în meeting-uri, țin up-to-date procesele interne de lucru, actualizez workflow-urile și creez noi scenarii de lucru pe care le propun echipei de Top Management.
Q – Ce abilități consideri că trebuie să dețină o persoană pentru a lucra în departamentul de client management?
Cred că cel mai important lucru este comunicarea. Modul în care o faci, felul în care te exprimi, ușurința cu care te poți face înțeles de cei din jur și, în special, de cei care nu cunosc domeniul în care activezi. Sunt elemente ce contribuie enorm. Dar, bineînțeles, nu trebuie să lipsească creativitatea și gândirea out of the box.
Q – Ce mesaj ai vrea să transmit noii generații?
Fiți cu mintea deschisă, acceptați tot ce este nou și niciodată să nu aveți prejudecăți!
Bine ai venit în echipa HOLD Marketing, Andrei!