”Nu e așa greu să faci reclame pe Facebook, și eu am făcut câteva ” – o replică pe care probabil majoritatea dintre noi am auzit-o de la cineva cunoscut. 😅
*Orice specialist când aude fraza de mai sus*
Cu siguranță, nu este atât de greu să creezi un anunț pe Facebook. Și totuși, de ce nu toate reclamele prind? De ce unele te fac să te oprești din scroll, să dai like, share sau să faci o achiziție în urma acesteia? Ei bine, există un cumul de elemente care transformă un anunț de pe Facebook din unul banal în unul eficient: textul folosit, imaginea, segmentarea. În rândurile următoare, ne vom îndrepta atenția asupra acestor elemente, dar și câteva recomandări.
Textul
Probabil cel mai important aspect de care trebuie să ținem cont atunci când vrem să scriem textul pentru un anunț de pe Facebook este să știm cine este publicul nostru țintă. Dorim să ne adresăm specialiștilor dintr-un anumit domeniu sau din contră, oamenilor de rând, fără studii superioare? Care este vârsta lor, ce hobby-uri au, ce îi motivează atunci când iau decizia de cumpărere? Abia după ce am răspuns la aceste întrebări, putem începe redactarea textului. El trebuie adaptat în funcție de particularitățile audienței țintite, atfel încât aceștia să se regăsească în reclama respectivă.
Mai departe, trebuie să vedem cât de lung dorim să facem textul reclamei. Majoritatea oamenilor ”scanează” o reclamă în câteva secunde, de aceea e indicat să păstrăm textul scurt și la obiect. Lungimea recomandată pentru un text dintr-o reclamă pentru Facebook este de 80 caractere. Cu toate acestea, este indicat să nu eliminăm toate informațiile importante din ceea ce dorim să transmitem, ci doar să le prezentăm într-un mod cât mai simplu.
Și totuși, ce trebuie să includă un text pentru a fi considerat eficient? Există câteva elemente cheie pe care noi le recomandăm să le includă orice text:
- Ce le oferă brandul care realizează reclama?
- Ce nevoie le poate satisface produsul / serviciul promovat?
- Ce trebuie să facă pentru a beneficia de oferta firmei?
Pe lângă textul principal, Facebook ne pune la dispoziție și un CTA (Call to Action) de care ne putem folosi atunci când creăm o reclamă. Acest CTA are scopul de a îndruma consumatorul în a realiza o anumită acțiune, precum: realizarea unei achiziții pe un site, completarea unui formular, lecturarea unui articol etc. Indiferent ce apel la acțiune alegem, este important ca acesta să vină în completarea textului și a vizualului folosit.
Imaginea
La fel ca în cazul textelor, și imaginile folosite în anuțurile de pe Facebook au un rol crucial în atragerea atenției consumatorilor. O imagine considerată eficientă trebuie să atragă atenția publicului țintă cât mai repede și să îl aducă cât mai aproape de obiectivul pe care îl urmărim. Acestea fiind spuse, haideți să vedem câteva recomandări pentru partea vizuală a unui anunț.
Primul lucru de care trebuie să ținem cont atunci când realizăm imaginea pentru o reclamă este adaptarea dimensiunii în funcție de plasamentul folosit. Acest aspect este unul esențial și de el depinde într-o măsură destul de mare succesul unui anunț.
După ce ne-am documentat despre dimensiunile corecte, ne putem îndrepta atenția către elementele pe care dorim să le includem în imagine.
Logoul ajută la creșterea vizibilității brandului și la recunoașterea acestuia, în timp. De asemenea, oamenii interacționează mai mult cu brandurile pe care le recunosc sau care arată că sunt credibile.
Cum am menționat și puțin mai sus, imaginea folosită trebuie să capteze atenția consumatorilor încă din primele secunde. Există o serie de imagini recomandate a se folosi în reclame, însă mai întâi trebuie stabilit dacă este relevantă pentru brandul nostru.
Oamenii fericiți – imaginea care s-a dovedit a fi cea mai eficientă în reclame este cea a unei femei zambind direct spre cameră; dacă există vreo posibilitate să folosim genul acesta de imagine în reclamele noastre, mai ales cu persoane utlizând produsul/servicul promovat, este un lucru ce merită testat (îi ajută pe oameni să se imagineze pe ei utilizând produsul respectiv);
Copii și animale de companie – sunt un element ales în dese rânduri de mulți advertiseri, utilizarea lor garantând de multe ori succesul unui anunț;
Culorile – în funcție de obiectivul pe care îl urmărim prin anunțul nostru de pe Facebook, putem folosi anumite culori care să evidențieze mesajul transmis. Spre exemplu, în cazul în care promovăm o anumită ofertă, este indicat să folosim culoarea roșu, întrucât atrage atenția mult mai rapid decât celelalte culori.
Pe lângă toate elementele menționate anterior, este important ca imaginea aleasă să fie cât mai clară, să includă preferabil un scurt text despre ideea (promoția) pe care dorim să o transmitem, și nu în ultimul rând, să fie adaptată în funcție de publicul țintă.
Segmentarea
Probabil cel mai important element din cadrul unui anunț pe Facebook, segmentarea va face de cele mai multe ori diferența dintre succesul sau eșecul acestuia.
Detalii precum vârsta, sexul, preferințele, sau educația persoanelor, toate fac parte din segmentarea în Facebook Ads. O segmentare corectă este esențială pentru a ajunge la publicul dorit și pentru a maximiza eficacitatea campaniilor publicitare. Și acum, să vedem câteva recomandări pentru segmentarea în reclamele de pe Facebook:
Definirea clară a publicului țintă
Cine sunt persoanele interesate de produsele/serviciile noastre? Ce ocupații au? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care trebuie să răspundem atunci când ne gândim cui ne adresăm cu reclamele noastre. Recomandarea mea este realizarea unor personas și adaptarea anunțurilor pentru fiecare categorie.
Folosirea corectă a parametrilor de targetare
După ce am stabilit care sunt categoriile de persona cărora dorim să ne adresăm, e momentul să maximizăm opțiunile puse la dispoziție de către Facebook. Pentru că Ads Manager ne permite targetarea publicului țintă în funcție de locație, vârstă, nivel de educație etc, crearea unei audiențe după aceste elemente devine floare la ureche.
Segmentarea după interese
Tot în cadrul Ads Manager, avem și posibilitatea de a segmenta publicul după interese. Să luam ca exemplu un magazin online de haine. Printre interesele puse la dispoziție de către Facebook, putem alege unele relevante pentru afacerea amintită, precum: fashion, online shopping, clothing, dresses, skirts etc.
Retargeting
O strategie care aduce rezultate foarte bune în campaniile din Facebook este retargetarea persoanelor care au mai interacționat cu brandul nostru. Acest lucru se întâmplă întrucât persoanele respective au trecut deja prin toate etapele pâlniei de vânzări, cunosc produsele brandului și sunt șanse mari să revină cu alte achiziții. Recomandăm retargetarea persoanelor care au interacționat și au mai cumpărat de la un brand în special în cazul unor campanii de reduceri, rata conversiilor fiind mult mai mare decât în cazul unor persoane care se află la prima interacțiune cu acesta.
Audiențele Lookalike
Acest tip de audiență găsește oameni asemănători cu baza de clienți existenți, fie că este vorba de persoanele care urmăresc paginile tale de Facebook/Instagram, persoane care au achiziționat de pe un site în ultimele 180 zile sau oameni care au urmărit minim 50% din video-urile postate pe pagină.
Cu atâtea opțiuni de segmenatare, e posibil ca uneori să nu fim siguri care opțiune este mai potrivită pentru noi. De aceea, recomandăm testarea în paralel a mai multor tipuri de segmentare, urmărirea evoluției acestora și alegerea variantei (variantelor) câștigătoare.
Et, voila! După ce am văzut care sunt recomandările pentru textul, imaginea și segmentarea unei reclame, nu ne mai rămâne decât să ne punem pe treabă. Și nu uitați, testați. testați, testați! Numai așa puteți afla ce funcționează cel mai bine pentru voi. Și câteodată se întâmplă să fie chiar varianta la care vă așteptați cel mai puțin!
In continuare poti citi despre cum se vad campaniile de Valentine’s Day prin ochii unui specialist PPC.