Back to School: poate și brandul tău să fie strigat la „catalog”?

Promovare Online

Aceasta este întrebarea momentului.

Back to School este un eveniment de marketing foarte important, care are loc la începutul lunii septembrie, când anumite industrii introduc reduceri profitând de întoarcerea la școală a elevilor.

Dar, se pretează acest eveniment pe mai multe nișe de business sau este dedicat strict industriilor de fashion și rechizite școlare? Răspunsul la întrebarea de mai sus este:  „depinde”, însă nu de nișa de activare a unui business, cât depinde de creativitatea omului de marketing. 

Susțin că ține exclusiv de creativitate, deoarece în majoritatea cazurilor am observat că marketerii tind să vadă Back to School ca pe un eveniment dedicat părinților cu copii. 

Totuși, eu aș schimba puțin perspectiva. Însă, să o luăm treptat.

Dacă privim în ansamblu, întoarcerea la școală a elevilor schimbă puțin stilul de viață și aceștia nu au nevoie doar de haine noi și rechizite. Haideți să observăm o zi din viața unui elev care se întoarce la școală și să descoperim dacă există și oportunități pentru alte nișe care s-ar putea promova:

Trezitul de dimineață: 

Deoarece cine se trezește de dimineață, la școală/muncă ajunge, trebuie să avem grijă să nu adormim la loc, iar aici își pot face apariția ceasurile electrice pentru trezitul de dimineață. De asemenea, produse de igienă (pastă de dinți, periuțe electrice); se pot promova cu succes în această perioadă.

Micul dejun + pachetul școlar:

Pentru că mic dejunul este cea mai importantă masă a zilei în toate industriile de food, fie că vorbim de delivery, fie că vorbim de magazinele offline sau naturiste, acestea pot profita de acest eveniment.

Plecarea către școală:

Pentru a evita surprizele atunci când duci copilul la școală, promovarea serviciilor auto ar putea ajuta părinții să fie siguri că nu apar diferite neplăceri sau întârzieri.

La școală:

Industriile care promovează rechizitele școlare și industria fashion sunt cele care au domnia deja în această perioadă, deoarece, spre deosebire de generația anilor 2000, uniformele nu mai sunt a thing. Așadar, copii țin pasul și cu moda, nu doar cu materiile noi pe care urmează să descopere.

Întoarcerea de la școală:

Pentru a oferi un mediu cât mai confortabil elevului pentru a-și face temele, este nevoie și de un mediu cât mai confortabil studiului. Astfel, magazinele de bricolaj pot profita în mare parte de acest eveniment, cu produse precum becuri pentru lampa de teme, lampă, birouri, scaune, etc. 

Seara:

Auzim primul strănut și începe aventura ”creșterea imunității” întregii familii, în timp ce se relaxează cu un board game, o pizza comandată și să nu uităm de așternuturile pentru un somn cât mai confortabil după prima zi de școală.

Dar oare este doar despre elevi?!  Oare nu cumva toți ne schimbăm comportamentul în această perioadă? 

Sigur ați mai întâlnit în acest eveniment sub denumiri precum „Back to Office”, „Back to Gym”, „Back to Uni”. Ei bine, această perioadă semnalează și finalizarea concediilor și întoarcerea la activitățile noastre obișnuite, zilnice. Astfel, putem observa că această perioadă se poate adapta, în funcție de nișă, folosind un mic tool numit creativitate.

Să nu uităm de studenți sau masteranzi. Chiar dacă aceștia încep mai târziu, mulți se mută în orașele unde vor studia încă din septembrie, deci produsele de menaj sunt extrem de căutate în această perioadă, iar reducerile pot influența creșterea coșului de cumpărături.

Așadar, cu un mesaj și un banner potrivit, putem foarte ușor să profităm de orice eveniment de marketing, chiar dacă inițial pare că nu s-ar potrivi nișei de business în care activăm.

Dacă încă nu mă credeți, voi lăsa mai jos câteva idei creative pe câteva industrii care, la prima vedere, nu ar fi chiar potrivite pentru această perioadă:

    • Magazin de bricolaj: „Viitorul nu este întotdeauna bătut în cuie, însă dacă vrei să îți pui vision board-ul pe perete, acum găsești ciocan și cuie la reducere.”
    • Industria de construcții: „Contribuie la construirea unui viitor mai bun pentru următoarele generații; profită de reducerile de pe site.”
    • Agricultură: „Toamna se întorc bobocii la școală și agricultorii la secerat! Descoperă reducerile pentru remorcile de transportat porumbul.”
    • Animale de companie: „Toată vara ai fost plecat prin concedii și acum te întorci la programul full de birou?! Aparent, micul prieten blănos a fost cam neglijat. Profită de reducerile de „Back to Work” și răsfață-l pe cochetul/cocheta familiei, asta dacă îți mai dorești dragoste necondiționată.”
    • Furnizor de servicii TV: „Ai auzit și tu? Toamna nu începe doar școala, ci încep și emisiunile tale preferate pe care procrastinezi. Profită de reducerile „Back to Routine” și poți achiziționa abonamentul TV la prețul de XX lei.”
    • Servicii de internet: ”Internet mai rapid decât răspunsul lui ChatGPT?! Da! Profitați și de oferta noastră specială de ”back to school” pentru a vedea mai rapid notele copilului tău.”
    • Restaurante: „Dacă nici tu nu ești pregătit să te întorci la „Ce mâncăm astăzi?” + gătit, atunci profită de reducerea „Not Ready to be Back at School/Work” și ai XX% reducere la …”
    • Travel: „Nici noi nu suntem pregătiți să ne întoarcem la muncă, așa că intră și profită de ofertele last minute de pe site.”
    • Servicii electrice: „Dacă nu vrei să pățești precum familia lui Kevin din „Singur acasă”, să ratezi alarma de dimineață și să întârzii în prima zi de școală, alege un furnizor de încredere! Profită de ofertele dedicate „Back to School” și fii sigur că suna alarma în fiecare dimineață.”
    • Lumânări: „Fie că te întorci la școală sau la birou, cu toții știm că cineva sau ceva ne va crește nivelul de cortizol și stres din sânge. Profită de reducerile „Back to School/Work” și achiziționează-ți lumânările preferate, pe care să faci câteva sesiuni de yoga la final de zi.”
    • Veselă: Opa, opa! Dacă spiritul vacanței din Grecia este încă cu tine, să știi că la noi pe site avem xx% reducere la veselă. Pentru începuturi noi si abundență!” 
    • Grădinărit: Întoarcerea full la birou, stresul din trafic că a început și școala cresc, deseori nivelul de stres, însă avem o soluție. Profită de reducerile ”back to school” din site și bucură-te de seri relaxante de grădinărit. Scoate răul din ghiveci și plantează floricele.”
    • Farmacii: ”Pentru a trece cu bine de prima săptămână de școală, profitați de reducerile de xx% la produsele de imunitate. Un ”back to school” cât mai safe!”

Cum ar trebui privit acest eveniment de către un marketer?! Ca o perioadă în care consumatorul este în mindset-ul de a face achiziții.

Indiferent de statutul userului, se remarcă o predispoziție în această perioadă de a cumpăra, așadar este momentul oportun să fim prezenți, indiferent de nișă, în online pentru a ne asigura că rămânem în top of mind pentru consumator. 

Însă, să nu uităm, că nu întotdeauna reducerea este cea mai importantă, ci cum o împachetăm – cu alte cuvinte, mesajul. Cum era vorba aia? „Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește o vânzare… ah, scuze, cred că era de mâncare.

În final, aș vrea să lansez o provocare către voi: credeți că mai există nișe care nu s-ar preta pentru back to school? Dacă da, lăsați în comentarii industria, nișa, produsul și haideți să fim creativi împreună!

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru