Bau-baul strategiilor de marketing pentru afaceri – Tiktok

TikTok

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Odată cu apariția TikTok ului pe piața, trendurile din marketing s-au cam schimbat. Aceasta nu mai este o aplicație pentru copii iar, sinceră să fiu, antreprenorii care încă cred asta, pierd un canal cu un potențial extrem de mare. Ar trebui să faceți o vizită conturilor acestea – Iulius Mall Iași, Tazz, Ejobs, Palas Iași,  doar așa, ca să vă demonstrez că acolo unde există creativitate, se poate. 

    Da, da, știu, o să-mi spuneți că nu aveți bugetele acestor afaceri când, de fapt, pentru a face clipuri pe această aplicație necesită o ieșire din zona de confort și, într-adevăr, implică mai mult timp investit. Pentru a face Tik Tok organic nu ai nevoie de bugete enorme.

    Această platformă are peste un 1 miliard de utilizatorii activi lunar. 1 Miliard! Este locul perfect unde poți descoperi, dar și să fii descoperit și văzut la rândul tău. În definitiv, o oportunitate amplă pentru branduri de a interacționa cu publicul într-un mod cu totul nou. Iar, odată cu lansarea TikTok Shopping, potențialul comercial de aici continuă să crească. Însă, aceasta este o altă poveste, pentru altădată. 

    Practic, sunt 3 variante pe care le ai la dispoziție, prin care îți poți face intrarea în această lume.

    1. Dacă ești tipul de antreprenor carismatic și implicat 100% în toate procesele și îți dorești să fii reprezentantul brandului – atunci poți fi imaginea contului și să apari în clipuri. Sunt extrem de multe afaceri care așa au crescut – părintele afacerii a început să facă clipuri pe această platforma, iar oamenii au reacționat. 
    2. Poți colabora cu o agenție. Însă, aici trebuie să iei în calcul că majoritatea agențiilor nu îți pot asigura filmarea clipurilor în locație. Poți primi de la agenție un plan editorial, care să conțină ideile din spatele clipurilor. Research-ul în jurul trendurilor tot de agenție este făcut, sunetele sunt alese de aceasta, iar ție nu-ți rămâne de făcut decât să filmezi conform indicațiilor pe care le primești. De publicarea acestora și gândirea textelor, tot agenția ar trebui să se ocupe. Cel puțin noi modalitatea aceasta de lucru o folosim. 
    3. O altă variantă extrem de folosită de diferite afaceri este parteneriatul cu o figură publică, în principal o persoană familiară cu această aplicație cu care tu, ca afacere, să poți colabora, iar practic, aceasta să devină fața business-ului tău pe Tik Tok. 

    Circulă o glumă printre social media specialiști cum că noi putem numi statul pe Tik Tok drept research. În definitiv, chiar asta este. Trebuie să fii dispus să investești câteva ore bune în analizarea trendurilor, iar mai apoi adaptarea acestora pentru nișa ta. 

    Am lucrat de-a lungul timpului cu diferite branduri în această zonă și, din experiență, pot să-ți dau câteva sfaturi. 

    1. Nu îți fie frică să adaptezi trenduri funny sau să te autoironizezi. Umorul fin este extrem de apreciat pe această platformă, iar oamenii tind sa interacționeze. Oricum, gradul în care oamenii reacționează și comunică cu brandurile aici este mult mai mare decât pe o oricare altă platformă. Pentru început o să îți dorești să stai în zona safe pentru a evita hate-ul, însă dacă nu riști nu câștigi.

    De urmărit și luat exemplu.

    Iulius Mall Iași este exemplu cel mai bun de autoironie – sunt bine cunoscuți pentru faptul că li se strică scările rulante de câteva ori pe an. Aceștia sunt autoironici și au transformat acest subiect dintr-un punct slab, într-un subiect pe care “fac mișto” împreună cu utilizatorii lor. Poți vedea aici un exemplu.

    1. Nu aștepta să atingi perfecțiunea pentru a publica un clip. Nu aștepta să îți iei ultimul model de telefon sau să găsești un videograf/fotograf profesionist pentru a intra pe această platformă. Da, este apreciată și perfecțiunea, însă, vei fi uimit câte branduri active pe această aplicație filmează cu un telefon și nu cu aparatură de specialitate. S-ar putea să fii dezamăgit când vei investi bugete, dar și timp pentru a realiza un clip, care să nu prindă deloc la public. Însă, clipul acela filmat cu telefonul și editat în 10 minute direct din aplicație să bubuie în vizualizări.
    2. Punctul forte al acestei aplicații este algoritmul din spate. În ce zonă a Tik Tok-ului ajungi, depinde doar de tine. Dacă urmărești, interacționezi și prezinți interes pentru clipuri cu animale, atunci asta o să primești majoritar. Primele minute după ce ai publicat un clip sunt decisive. Când un videoclip nou este încărcat pe platformă, algoritmul face ca acel videoclip să fie afișat unui număr mic de utilizatori. Acest clip se va afișa atât unor persoane care te urmăresc, dar și unor persoane care nu o fac, de aceea uneori îți apar pe For You clipuri fără like-uri și fără vizualizări.  În funcție de primele reacții ale acestora, acea recomandare va fi repetată într-o măsură mai mare sau mai mică.
    3. Hashtag-urile sunt prietenele tale. Da, au fost la un moment dat populare și pe Facebook, acum însă nu prea mai sunt folosite pe această platformă. Pe Instagram încă funcționează, dar tind să cred că și-au pierdut din popularitate. Nu și pe Tiktok, însă. Recomandarea mea aici este să ai între 3-5 hashtag-uri pentru un clip, însă nu mai multe pentru că s-ar putea ca aplicația să nu mai înțeleagă cărui public să arate clipul tău. De asemenea, evită să folosești #FYP, oricât de tentant sună. Concurezi cu alte câteva sute de mii de clipuri care îl folosesc, așa că n-aș paria că îți aduce succesul. Care ar fi șansele ca videoclipul tău să fie scos în față fix de acest hashtag? 😊
    4. După ce ai publicat un clip, închide aplicația. Știu, sună absurd. 😅 Ești tentat să vezi live cum îți cresc vizualizările și să vezi îndeaproape cum merge clipul tău, însă Tik Tok îți dorește atenția și face asta prin notificări. Așa că, îți va scoate clipul în față pentru a-ți atrage atenția și a te face să deschizi aplicația din nou.
    5. Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să îți ștergi clipurile. Așa cum spuneam mai sus algoritmul este extrem de inteligent și va ține minte că postezi, iar mai apoi ștergi. Astfel, de ce să-ți ducă clipurile către mai mulți utilizatori dacă tu obișnuiești să ștergi video-urile? Înainte să postezi asigură-te că nu ai nici o greșeală gramaticală, astfel încât să nu fii nevoit să ștergi și să repostezi. Fii atent să adaugi descrierea, hashtag-urile și sunetul să fie ok, într-un cuvânt (de fapt 7😅) fă tot posibilul să nu ștergi clipuri!

    S-ar putea ca research-ul să nu fie partea ta favorită din această călătorie, așa că îți vin în ajutor cu 5 trenduri/sunete virale acum pe TikTok.

    1. https://www.tiktok.com/music/Anti-Hero-7156822419213125634?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    2. https://www.tiktok.com/music/a-negroni-sbagliato-w-prosecco-l-hbo-max-7149523537730997035?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    3. https://www.tiktok.com/music/original-sound-7141792833387678510?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    4. https://vm.tiktok.com/ZMFfxE8x5/
    5. https://vm.tiktok.com/ZMFfxTqAb/ 

     

    Acestea fiind spuse, spor la creat material video! Be creative and brave!

    Odată cu apariția TikTok ului pe piața, trendurile din marketing s-au cam schimbat. Aceasta nu mai este o aplicație pentru copii iar, sinceră să fiu, antreprenorii care încă cred asta, pierd un canal cu un potențial extrem de mare. Ar trebui să faceți o vizită conturilor acestea – Iulius Mall Iași, Tazz, Ejobs, Palas Iași,  doar așa, ca să vă demonstrez că acolo unde există creativitate, se poate. 

    Da, da, știu, o să-mi spuneți că nu aveți bugetele acestor afaceri când, de fapt, pentru a face clipuri pe această aplicație necesită o ieșire din zona de confort și, într-adevăr, implică mai mult timp investit. Pentru a face Tik Tok organic nu ai nevoie de bugete enorme.

    Această platformă are peste un 1 miliard de utilizatorii activi lunar. 1 Miliard! Este locul perfect unde poți descoperi, dar și să fii descoperit și văzut la rândul tău. În definitiv, o oportunitate amplă pentru branduri de a interacționa cu publicul într-un mod cu totul nou. Iar, odată cu lansarea TikTok Shopping, potențialul comercial de aici continuă să crească. Însă, aceasta este o altă poveste, pentru altădată. 

    Practic, sunt 3 variante pe care le ai la dispoziție, prin care îți poți face intrarea în această lume.

    1. Dacă ești tipul de antreprenor carismatic și implicat 100% în toate procesele și îți dorești să fii reprezentantul brandului – atunci poți fi imaginea contului și să apari în clipuri. Sunt extrem de multe afaceri care așa au crescut – părintele afacerii a început să facă clipuri pe această platforma, iar oamenii au reacționat. 
    2. Poți colabora cu o agenție. Însă, aici trebuie să iei în calcul că majoritatea agențiilor nu îți pot asigura filmarea clipurilor în locație. Poți primi de la agenție un plan editorial, care să conțină ideile din spatele clipurilor. Research-ul în jurul trendurilor tot de agenție este făcut, sunetele sunt alese de aceasta, iar ție nu-ți rămâne de făcut decât să filmezi conform indicațiilor pe care le primești. De publicarea acestora și gândirea textelor, tot agenția ar trebui să se ocupe. Cel puțin noi modalitatea aceasta de lucru o folosim. 
    3. O altă variantă extrem de folosită de diferite afaceri este parteneriatul cu o figură publică, în principal o persoană familiară cu această aplicație cu care tu, ca afacere, să poți colabora, iar practic, aceasta să devină fața business-ului tău pe Tik Tok. 

    Circulă o glumă printre social media specialiști cum că noi putem numi statul pe Tik Tok drept research. În definitiv, chiar asta este. Trebuie să fii dispus să investești câteva ore bune în analizarea trendurilor, iar mai apoi adaptarea acestora pentru nișa ta. 

    Am lucrat de-a lungul timpului cu diferite branduri în această zonă și, din experiență, pot să-ți dau câteva sfaturi. 

    1. Nu îți fie frică să adaptezi trenduri funny sau să te autoironizezi. Umorul fin este extrem de apreciat pe această platformă, iar oamenii tind sa interacționeze. Oricum, gradul în care oamenii reacționează și comunică cu brandurile aici este mult mai mare decât pe o oricare altă platformă. Pentru început o să îți dorești să stai în zona safe pentru a evita hate-ul, însă dacă nu riști nu câștigi.

    De urmărit și luat exemplu.

    Iulius Mall Iași este exemplu cel mai bun de autoironie – sunt bine cunoscuți pentru faptul că li se strică scările rulante de câteva ori pe an. Aceștia sunt autoironici și au transformat acest subiect dintr-un punct slab, într-un subiect pe care “fac mișto” împreună cu utilizatorii lor. Poți vedea aici un exemplu.

    1. Nu aștepta să atingi perfecțiunea pentru a publica un clip. Nu aștepta să îți iei ultimul model de telefon sau să găsești un videograf/fotograf profesionist pentru a intra pe această platformă. Da, este apreciată și perfecțiunea, însă, vei fi uimit câte branduri active pe această aplicație filmează cu un telefon și nu cu aparatură de specialitate. S-ar putea să fii dezamăgit când vei investi bugete, dar și timp pentru a realiza un clip, care să nu prindă deloc la public. Însă, clipul acela filmat cu telefonul și editat în 10 minute direct din aplicație să bubuie în vizualizări.
    2. Punctul forte al acestei aplicații este algoritmul din spate. În ce zonă a Tik Tok-ului ajungi, depinde doar de tine. Dacă urmărești, interacționezi și prezinți interes pentru clipuri cu animale, atunci asta o să primești majoritar. Primele minute după ce ai publicat un clip sunt decisive. Când un videoclip nou este încărcat pe platformă, algoritmul face ca acel videoclip să fie afișat unui număr mic de utilizatori. Acest clip se va afișa atât unor persoane care te urmăresc, dar și unor persoane care nu o fac, de aceea uneori îți apar pe For You clipuri fără like-uri și fără vizualizări.  În funcție de primele reacții ale acestora, acea recomandare va fi repetată într-o măsură mai mare sau mai mică.
    3. Hashtag-urile sunt prietenele tale. Da, au fost la un moment dat populare și pe Facebook, acum însă nu prea mai sunt folosite pe această platformă. Pe Instagram încă funcționează, dar tind să cred că și-au pierdut din popularitate. Nu și pe Tiktok, însă. Recomandarea mea aici este să ai între 3-5 hashtag-uri pentru un clip, însă nu mai multe pentru că s-ar putea ca aplicația să nu mai înțeleagă cărui public să arate clipul tău. De asemenea, evită să folosești #FYP, oricât de tentant sună. Concurezi cu alte câteva sute de mii de clipuri care îl folosesc, așa că n-aș paria că îți aduce succesul. Care ar fi șansele ca videoclipul tău să fie scos în față fix de acest hashtag? 😊
    4. După ce ai publicat un clip, închide aplicația. Știu, sună absurd. 😅 Ești tentat să vezi live cum îți cresc vizualizările și să vezi îndeaproape cum merge clipul tău, însă Tik Tok îți dorește atenția și face asta prin notificări. Așa că, îți va scoate clipul în față pentru a-ți atrage atenția și a te face să deschizi aplicația din nou.
    5. Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să îți ștergi clipurile. Așa cum spuneam mai sus algoritmul este extrem de inteligent și va ține minte că postezi, iar mai apoi ștergi. Astfel, de ce să-ți ducă clipurile către mai mulți utilizatori dacă tu obișnuiești să ștergi video-urile? Înainte să postezi asigură-te că nu ai nici o greșeală gramaticală, astfel încât să nu fii nevoit să ștergi și să repostezi. Fii atent să adaugi descrierea, hashtag-urile și sunetul să fie ok, într-un cuvânt (de fapt 7😅) fă tot posibilul să nu ștergi clipuri!

    S-ar putea ca research-ul să nu fie partea ta favorită din această călătorie, așa că îți vin în ajutor cu 5 trenduri/sunete virale acum pe TikTok.

    1. https://www.tiktok.com/music/Anti-Hero-7156822419213125634?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    2. https://www.tiktok.com/music/a-negroni-sbagliato-w-prosecco-l-hbo-max-7149523537730997035?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    3. https://www.tiktok.com/music/original-sound-7141792833387678510?is_from_webapp=1&sender_device=pc
    4. https://vm.tiktok.com/ZMFfxE8x5/
    5. https://vm.tiktok.com/ZMFfxTqAb/ 

     

    Acestea fiind spuse, spor la creat material video! Be creative and brave!

    Distribuie acest articol

    Abonează-te la newsletter

      Sfaturi și trucuri de pe blogul nostru