Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Dragoș Chifor, Senior PPC Specialist, s-a alăturat echipei Hold în Septembrie 2022!

    Sunt o persoană căreia îi place să găsească soluții pentru probleme, îmi place să fiu la curent cu tot ce este nou în materie de marketing, sunt prietenos și îmi plac interacțiunile cu oamenii. Pozitiv și optimist, îmi place să găsesc mereu inspirație chiar și din lucruri mărunte.

    Mă ocup de crearea și administrarea campaniilor PPC și gândesc strategii pentru clienți împreună cu echipa. Caut și prezint soluții noi pentru a ne face munca mai ușoară sau pentru a crește business-ul clienților încă din 2018, când am început această călătorie pe cărările PPC-ului. De-a lungul timpului am lucrat în peste 100 de conturi.

     
    Pe parcursul anului există numeroase evenimente și oportunități pentru a-ți face afacerea să strălucească în domeniul PPC-ului. Însă, poate una dintre cele mai așteptate perioade este toamna, întrucât această perioadă este marcată de unul dintre evenimentele cele mai populare. 

    Desigur, ne referim la Black Friday!

    Black Friday este perioada cea mai așteptată pentru acest sezon, deoarece toată lumea își păstrează bugete pentru a achiziționa produse scumpe sau pentru a își face stocuri cu produsele de care au nevoie – neexcluzand zona de servicii (vacanțe, zile la spa etc.). De asemenea, și retailerii așteaptă cu nerăbdare această perioadă pentru a crește vânzările și a scăpa de stocuri.

    Însă, concret, ce trebuie să faci dacă îți dorești să obții rezultate concluzive cu vânzările de Black Friday? Iată câteva sfaturi de la colegul nostru, Dragos, Senior PPC Specialist, care are câteva zeci de campanii promoționale de BF la activ. 

    • Nu porni campanii noi în ziua de Black Friday.

    Orice campanie pornită pe Google Ads are o perioadă de învățare de 5-7 zile. Pornind o campanie de la zero, chiar în momentul de Black Friday, aceasta riscă să consume bugetele fără a aduce niște rezultate favorabile.

    • Actualizează prețurile la timp.

    Indiferent de tipul ecommerce pe care îl practici, prețurile actualizate sunt un must do! Ideal, acestea trebuie să fie actualizate în feed cu minim 2 ore înainte de pornirea propriu-zisă a campaniei. În cazul în care actualizarea nu a avut loc automat, este indicat iei acțiunea în propriile mâini și să actualizezi feed-ul manual. 

    • Asigură-te că bannerele specifice campaniei sunt gata.

    Cum îți înștiințezi potențialii clienți că ai, sau vei avea, oferte de Black Friday? Ei bine, există o varietate de modalități, însă cele mai vizibile sunt bannerele afișate pe site-urile partenere Google. Astfel, asigură-te că acestea sunt pregătite și încărcate, cu elemente specifice campaniei și titluri care să conțină Black Friday.

    • Nu opri campaniile cu produse ce nu intră la reducere.

    Chiar dacă scopul tău principal este cel de a vinde produsele din campania de Black Friday, nu este indicat să oprești și celelalte campanii. Oamenii vor cumpără produsele și la preț întreg în acea perioadă. 

    • Anunță reducerile cu 2-3 zile înainte de pornirea campaniei

    Nu te baza doar pe data de Black Friday! Fă un pic de teasing înainte și anunță cu cel puțin 2-3 zile că urmează să ai reduceri. Astfel, oamenii vor afla mai ușor despre tine și produsele tale și sunt șanse mult mai mari să ai un public abundent chiar în ziua respectivă.

    • Folosește-te de toate extensiile relevante în această perioadă

    Este important să ajungi la cât mai multe persoane în această perioadă. De aceea, în funcție de tipul site-ului pe care îl ai, dar și raportat la ce anume îți dorești să vinzi, utilizează cât mai multe extensii relevante în anunțurile tale Google. 

    • Verifică bugetul și starea produselor.

    Înainte de a da drumul campaniilor, asigură-te că ai suficient buget pentru acestea. Nu ar fi indicat să îți dai seama că s-a consumat întreg bugetul în doar câteva ore, chiar în mijlocul campaniei. De asemenea, asigură-te că nu promovezi produse ce nu mai sunt în stoc – vei frustra publicul și vei pierde clienți. 

    • Adaugă în toate campaniile audiențele de remarketing, pe 180 de zile

    Persoanele care au accesat site-ul tău se pot transforma, oricând, în clienți. De aceea, este important ca în campania ta de Black Friday să incluzi toată audiența – toate persoanele care au avut contact cu site-ul tău – din ultimele 180 zile. Așa îți mărești șansa ca produsele tale să fie vizibile unui număr cât mai mare de oameni, iar șansa lor de achiziție crește considerabil.

    • Video, video, video!

    În prezent, unul dintre cele mai rapide tipuri de conținut este cel video. Dacă există posibilitatea, generează un video specific pentru campania de Black Friday care poate fi folosit într-o campanie de tip Youtube sau poate fi adăugat în campaniile de tip Performance Max.

    • Verifică să ai actualizate în site perioadele pentru livrare specifice Black Friday (ex. 7-14 zile)

    Nimic nu este mai frustrant decât să dai o comanda și să nu știi când îți sosește. În această perioadă, în special, când serviciile de curierat sunt arhi ocupate este important să comunici cu clienții tai și să îi anunți termenul de livrare pe care produsele lor urmează să-l aibă. Astfel, vei evita evenimentele neplăcute de ambele părți.

    Sfat Bonus! Dacă te aștepți la un trafic ridicat în această perioadă, asigură-te că serverele vor face față la volumul ridicat de utilizatori ce urmează să acceseze website-ul tău.

    Perioada de Black Friday este una ocupată pentru majoritatea antreprenorilor, însă nu trebuie neapărat să fie una stresantă pentru tine. Dacă te pregătești din timp și ai toate elementele la zi, Black Friday se va transforma într-un motiv de bucurie!

    Spor la conversii!

    Dragoș Chifor, Senior PPC Specialist, s-a alăturat echipei Hold în Septembrie 2022!

    Sunt o persoană căreia îi place să găsească soluții pentru probleme, îmi place să fiu la curent cu tot ce este nou în materie de marketing, sunt prietenos și îmi plac interacțiunile cu oamenii. Pozitiv și optimist, îmi place să găsesc mereu inspirație chiar și din lucruri mărunte.

    Mă ocup de crearea și administrarea campaniilor PPC și gândesc strategii pentru clienți împreună cu echipa. Caut și prezint soluții noi pentru a ne face munca mai ușoară sau pentru a crește business-ul clienților încă din 2018, când am început această călătorie pe cărările PPC-ului. De-a lungul timpului am lucrat în peste 100 de conturi.

     
    Pe parcursul anului există numeroase evenimente și oportunități pentru a-ți face afacerea să strălucească în domeniul PPC-ului. Însă, poate una dintre cele mai așteptate perioade este toamna, întrucât această perioadă este marcată de unul dintre evenimentele cele mai populare. 

    Desigur, ne referim la Black Friday!

    Black Friday este perioada cea mai așteptată pentru acest sezon, deoarece toată lumea își păstrează bugete pentru a achiziționa produse scumpe sau pentru a își face stocuri cu produsele de care au nevoie – neexcluzand zona de servicii (vacanțe, zile la spa etc.). De asemenea, și retailerii așteaptă cu nerăbdare această perioadă pentru a crește vânzările și a scăpa de stocuri.

    Însă, concret, ce trebuie să faci dacă îți dorești să obții rezultate concluzive cu vânzările de Black Friday? Iată câteva sfaturi de la colegul nostru, Dragos, Senior PPC Specialist, care are câteva zeci de campanii promoționale de BF la activ. 

    • Nu porni campanii noi în ziua de Black Friday.

    Orice campanie pornită pe Google Ads are o perioadă de învățare de 5-7 zile. Pornind o campanie de la zero, chiar în momentul de Black Friday, aceasta riscă să consume bugetele fără a aduce niște rezultate favorabile.

    • Actualizează prețurile la timp.

    Indiferent de tipul ecommerce pe care îl practici, prețurile actualizate sunt un must do! Ideal, acestea trebuie să fie actualizate în feed cu minim 2 ore înainte de pornirea propriu-zisă a campaniei. În cazul în care actualizarea nu a avut loc automat, este indicat iei acțiunea în propriile mâini și să actualizezi feed-ul manual. 

    • Asigură-te că bannerele specifice campaniei sunt gata.

    Cum îți înștiințezi potențialii clienți că ai, sau vei avea, oferte de Black Friday? Ei bine, există o varietate de modalități, însă cele mai vizibile sunt bannerele afișate pe site-urile partenere Google. Astfel, asigură-te că acestea sunt pregătite și încărcate, cu elemente specifice campaniei și titluri care să conțină Black Friday.

    • Nu opri campaniile cu produse ce nu intră la reducere.

    Chiar dacă scopul tău principal este cel de a vinde produsele din campania de Black Friday, nu este indicat să oprești și celelalte campanii. Oamenii vor cumpără produsele și la preț întreg în acea perioadă. 

    • Anunță reducerile cu 2-3 zile înainte de pornirea campaniei

    Nu te baza doar pe data de Black Friday! Fă un pic de teasing înainte și anunță cu cel puțin 2-3 zile că urmează să ai reduceri. Astfel, oamenii vor afla mai ușor despre tine și produsele tale și sunt șanse mult mai mari să ai un public abundent chiar în ziua respectivă.

    • Folosește-te de toate extensiile relevante în această perioadă

    Este important să ajungi la cât mai multe persoane în această perioadă. De aceea, în funcție de tipul site-ului pe care îl ai, dar și raportat la ce anume îți dorești să vinzi, utilizează cât mai multe extensii relevante în anunțurile tale Google. 

    • Verifică bugetul și starea produselor.

    Înainte de a da drumul campaniilor, asigură-te că ai suficient buget pentru acestea. Nu ar fi indicat să îți dai seama că s-a consumat întreg bugetul în doar câteva ore, chiar în mijlocul campaniei. De asemenea, asigură-te că nu promovezi produse ce nu mai sunt în stoc – vei frustra publicul și vei pierde clienți. 

    • Adaugă în toate campaniile audiențele de remarketing, pe 180 de zile

    Persoanele care au accesat site-ul tău se pot transforma, oricând, în clienți. De aceea, este important ca în campania ta de Black Friday să incluzi toată audiența – toate persoanele care au avut contact cu site-ul tău – din ultimele 180 zile. Așa îți mărești șansa ca produsele tale să fie vizibile unui număr cât mai mare de oameni, iar șansa lor de achiziție crește considerabil.

    • Video, video, video!

    În prezent, unul dintre cele mai rapide tipuri de conținut este cel video. Dacă există posibilitatea, generează un video specific pentru campania de Black Friday care poate fi folosit într-o campanie de tip Youtube sau poate fi adăugat în campaniile de tip Performance Max.

    • Verifică să ai actualizate în site perioadele pentru livrare specifice Black Friday (ex. 7-14 zile)

    Nimic nu este mai frustrant decât să dai o comanda și să nu știi când îți sosește. În această perioadă, în special, când serviciile de curierat sunt arhi ocupate este important să comunici cu clienții tai și să îi anunți termenul de livrare pe care produsele lor urmează să-l aibă. Astfel, vei evita evenimentele neplăcute de ambele părți.

    Sfat Bonus! Dacă te aștepți la un trafic ridicat în această perioadă, asigură-te că serverele vor face față la volumul ridicat de utilizatori ce urmează să acceseze website-ul tău.

    Perioada de Black Friday este una ocupată pentru majoritatea antreprenorilor, însă nu trebuie neapărat să fie una stresantă pentru tine. Dacă te pregătești din timp și ai toate elementele la zi, Black Friday se va transforma într-un motiv de bucurie!

    Spor la conversii!

    Distribuie acest articol

    Abonează-te la newsletter

      Sfaturi și trucuri de pe blogul nostru