Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Majoritatea afacerilor din ziua de azi si-au dezvoltat nu doar o prezenta fizica, dar si o prezenta online. Insa pentru vizibilitate sporita, pentru o prezenta online cat mai avantajoasa, atat pentru business-ul tau dar si pentru clientii tai, ai nevoie de instrumentele potrivite de monitorizare. Facebook Pixel este un element cheie in valorificarea bugetului alocat campaniilor de promovare pe Facebook. Dar sa incepem cu inceputul.

    Ce este Facebook Pixel?

    Scris sub forma unui cod, Facebook Pixel este o unealta care colecteaza datele utilizatorilor ce intra pe website, oferindu-ti informatii referitoare la preferintele clientilor tai. Informatiile oferite iti vor detalia eficienta campaniilor de publicitate si promovare Facebook, si te vor ajuta sa:

    • Urmaresti distribuirea reclamelor potrivite audientei potrivite
    • Folosesti datele colectate pentru optimizarea serviciilor de publicitate
    • Infiintezi si creezi o audienta potrivita – personalizata sau asemanatoare
    • Remarketing pentru targetarea utilizatorilor specifici pentru cresterea vanzarilor
    • Accesezi alte instrumente de marketing oferite de Facebook

    Functioneaza pe baza cookie-urilor, plasandu-le si declansandu-le cand clientii tai interactioneaza cu site-ul tau. Deci, vei beneficia de:

    • Urmarirea conversiilor: observa, inregistreaza si iti detaliaza cum clientii utilizeaza site-ul tau. Prefera sa il vizualizeze pe mobil insa folosesc calculatorul pentru achizitii? Sau actioneaza exact invers? Astfel, cu aceste date vei reusi sa-ti imbunatatesti si sa-ti optimizezi site-ul conform cerintelor, pentru beneficii de ambele parti.
    • Remarketing: ofera reclame particularizate pentru fiecare utilizator in parte. Daca se intampla ca un produs sa fie uitat in cosul de cumparaturi, sau sa se afle in wishlist, reclamele pentru utilizatorul respectiv vor contine produsul dorit.
    • Audienta potrivita: cea personalizata si cea asemanatoare. Audienta personalizata are drept compozitie oamenii care deja au interactionat cu brand-ul tau. Astfel, pentru a o putea urmari, este de preferat sa ai acces la fisierul cu clienti, la traficul generat pe website, activitatile din aplicatie, activitatea offline, cat si interactiunile care au avut loc pe Facebook sau Instagram. Imediat ce ai reusit sa-ti organizezi audienta personalizata, este foarte usor sa iti generezi si audienta asemanatoare. Cea de-a doua o utilizeaza pe prima ca sursa, oferindu-ti acces spre o a doua baza de date cu clienti ce impartasesc elemente/ preferinte/ interese/ comportamente/ date cu clientii din prima categorie.
    • Eficientizarea rularii de reclame: ajuta la imbunatatirea calitatii reclame Facebook derualte cat si a atragerii de public potrivit.

    Facebook Pixel – Utilizare

    Il poti folosi pentru a receptiona date referitoare la doua categorii de evenimente: evenimentele de baza (standard)– deseori acestea avand un caracter predefinit, sau conversii customizate.

    Evenimente Standard

    Pentru reclama Facebook ai posibilitatea de a alege dintre noua evenimente standard. Ele se pot copia direct in website, fara a impacta in mod negativ codul deja existent. Astfel, poti urmari cand:

    • Clientul vizualizeaza una dintre paginile website-ului tau
    • Cineva foloseste functia Search sau Cautare pentru localizarea unei informatii specifice in site
    • O persoana a decis sa adauge un produs in cos
    • Un produs a fost inregistrat in lista de dorinte (Wishlist)
    • Clientul doreste sa finalizeze comanda, initiind procesul de finalizare a cumparaturilor
    • Informatiile referitoare la modalitatea plata a cumparaturilor au fost adaugate
    • Achizitia a fost finalizata
    • Un potential client se autentifica pe site, sau cand acesta cere versiunea trial (de incercare)
    • Un formular a fost completat direct pe site

    Facebook Pixel | Tabel cu evenimentele Facebook

     

    Conversii Personalizate

    Desi pot inlocui cu succes evenimentele standard, conversiile ofera si mai multe informatii decat evenimentele. Avand in vedere ca se bazeaza pe URL-uri si pe anumite cuvinte cheie prezente in aceste URL-uri, vei avea posibilitatea de a urmari anumite categorii de produse. Astfel, vei putea diferentia dintre diferitele tipuri de utilizatori si vei putea sa le oferi reclame pe Facebook personalizate pe nevoile si dorintele lor.

    Pentru a le folosi cu succes, trebuie sa ajuti Facebook sa cunoasca detaliile pe care doresti sa le implementezi. Acceseaza Ads Manager, Conversii personalizate, iar atunci cand apesi pe Creeaza, vei putea clarifica tipul de conversie personalizata pe care vrei sa o creezi, bazandu-te pe regulile URL.

    Cu ajutorul conversiilor – si a unor bucati de cod adiacente – vei putea sa-ti largesti observatiile, urmarind si:

    • Valoarea unei conversii
    • Tipul produsului, numele acestuia cat si categoria din care face parte
    • Cantitatea produselor adaugate in cosul de cumparaturi
    • O cautare de produse specifica
    • Inregistrarile efectuate si statusul lor.

    Cum il creezi si cum se instaleaza?

    Pentru o implementare corecta, trebuie ca afacerea ta sa aiba deja un website de prezentare, si sa ai acces la codul de baza al site-ului.

    Pasul 1. Cum il creezi

    Nu este greu sa creezi un pixel. Pentru a-l crea, urmeaza pasii:

    • Acceseaza Facebook Events Manager→Pixels
    • Asociaza surse de date →Web
    • Pixel Facebook →Asociaza
    • Introdu numele pixel-ului
    • Adauga URL-ul website-ului – iti va genera optiunile de configurare
    • Click Continua

    Pasul 2. Cum il adaugi pe site

    Urmeaza instalarea codului pe pagina ta de web. Ai mai multe variante de implementare a acestui pas, in functie de instrumentele incorporate in site-ul tau: copiere-lipire manuala, folosirea unui manager de integrare sau utilizarea serviciilor unui programator/dezvoltator pentru site-ul tau.

    Pentru varianta manuala:

    1. Click pe Instaleaza codul manual
    2. Copiaza si lipeste codul – ai grija ca acesta sa se afle dupa si inainte de . Procesul trebuie repetat pentru fiecare pagina in parte, sau poti sa-l integrezi direct in template.
    3. Adauga evenimentele dorite, folosind instrumentul de configurare. Aceasta nu-ti va solicita cod suplimentar, doar trebuie sa urmezi instructiunile de pe ecran. Cand ai terminat, apasa butonul Gata.
    4. Verificarea – ca sa te poti baza pe datele primite de la extensie, trebuie sa te asiguri ca functioneaza corespunzator. Deci, este de preferat sa instalezi si Pixel Helper in motorul de cautare Google Chrome. Odata instalat, vei putea accesa pictograma aferenta, aceasta aratandu-ti si indicandu-ti numarul de pixeli de pe pagina, alertandu-te daca aceasta functioneaza corect.

    Concluzie

    Desi intreg procesul de creare, instalare si folosire a Facebook Pixel nu este greu, pentru persoanele care sunt noi in domeniu, poate parea dificil. De aceea, pentru o instalare corecta, este de preferat sa apelati la o agentie de marketing specializata. Hold Marketing – agentie publicitate Craiova, ofera servicii complete de optimizare website si magazin online la cheie, pentru ca business-ul tau sa fie optimizat si usor de administrat. Nu ezita! Completeaza chiar azi formularul nostru, iar un specialist Hold Marketing te va contacta in cel mai scurt timp!

    Majoritatea afacerilor din ziua de azi si-au dezvoltat nu doar o prezenta fizica, dar si o prezenta online. Insa pentru vizibilitate sporita, pentru o prezenta online cat mai avantajoasa, atat pentru business-ul tau dar si pentru clientii tai, ai nevoie de instrumentele potrivite de monitorizare. Facebook Pixel este un element cheie in valorificarea bugetului alocat campaniilor de promovare pe Facebook. Dar sa incepem cu inceputul.

    Ce este Facebook Pixel?

    Scris sub forma unui cod, Facebook Pixel este o unealta care colecteaza datele utilizatorilor ce intra pe website, oferindu-ti informatii referitoare la preferintele clientilor tai. Informatiile oferite iti vor detalia eficienta campaniilor de publicitate si promovare Facebook, si te vor ajuta sa:

    • Urmaresti distribuirea reclamelor potrivite audientei potrivite
    • Folosesti datele colectate pentru optimizarea serviciilor de publicitate
    • Infiintezi si creezi o audienta potrivita – personalizata sau asemanatoare
    • Remarketing pentru targetarea utilizatorilor specifici pentru cresterea vanzarilor
    • Accesezi alte instrumente de marketing oferite de Facebook

    Functioneaza pe baza cookie-urilor, plasandu-le si declansandu-le cand clientii tai interactioneaza cu site-ul tau. Deci, vei beneficia de:

    • Urmarirea conversiilor: observa, inregistreaza si iti detaliaza cum clientii utilizeaza site-ul tau. Prefera sa il vizualizeze pe mobil insa folosesc calculatorul pentru achizitii? Sau actioneaza exact invers? Astfel, cu aceste date vei reusi sa-ti imbunatatesti si sa-ti optimizezi site-ul conform cerintelor, pentru beneficii de ambele parti.
    • Remarketing: ofera reclame particularizate pentru fiecare utilizator in parte. Daca se intampla ca un produs sa fie uitat in cosul de cumparaturi, sau sa se afle in wishlist, reclamele pentru utilizatorul respectiv vor contine produsul dorit.
    • Audienta potrivita: cea personalizata si cea asemanatoare. Audienta personalizata are drept compozitie oamenii care deja au interactionat cu brand-ul tau. Astfel, pentru a o putea urmari, este de preferat sa ai acces la fisierul cu clienti, la traficul generat pe website, activitatile din aplicatie, activitatea offline, cat si interactiunile care au avut loc pe Facebook sau Instagram. Imediat ce ai reusit sa-ti organizezi audienta personalizata, este foarte usor sa iti generezi si audienta asemanatoare. Cea de-a doua o utilizeaza pe prima ca sursa, oferindu-ti acces spre o a doua baza de date cu clienti ce impartasesc elemente/ preferinte/ interese/ comportamente/ date cu clientii din prima categorie.
    • Eficientizarea rularii de reclame: ajuta la imbunatatirea calitatii reclame Facebook derualte cat si a atragerii de public potrivit.

    Facebook Pixel – Utilizare

    Il poti folosi pentru a receptiona date referitoare la doua categorii de evenimente: evenimentele de baza (standard)– deseori acestea avand un caracter predefinit, sau conversii customizate.

    Evenimente Standard

    Pentru reclama Facebook ai posibilitatea de a alege dintre noua evenimente standard. Ele se pot copia direct in website, fara a impacta in mod negativ codul deja existent. Astfel, poti urmari cand:

    • Clientul vizualizeaza una dintre paginile website-ului tau
    • Cineva foloseste functia Search sau Cautare pentru localizarea unei informatii specifice in site
    • O persoana a decis sa adauge un produs in cos
    • Un produs a fost inregistrat in lista de dorinte (Wishlist)
    • Clientul doreste sa finalizeze comanda, initiind procesul de finalizare a cumparaturilor
    • Informatiile referitoare la modalitatea plata a cumparaturilor au fost adaugate
    • Achizitia a fost finalizata
    • Un potential client se autentifica pe site, sau cand acesta cere versiunea trial (de incercare)
    • Un formular a fost completat direct pe site

    Facebook Pixel | Tabel cu evenimentele Facebook

     

    Conversii Personalizate

    Desi pot inlocui cu succes evenimentele standard, conversiile ofera si mai multe informatii decat evenimentele. Avand in vedere ca se bazeaza pe URL-uri si pe anumite cuvinte cheie prezente in aceste URL-uri, vei avea posibilitatea de a urmari anumite categorii de produse. Astfel, vei putea diferentia dintre diferitele tipuri de utilizatori si vei putea sa le oferi reclame pe Facebook personalizate pe nevoile si dorintele lor.

    Pentru a le folosi cu succes, trebuie sa ajuti Facebook sa cunoasca detaliile pe care doresti sa le implementezi. Acceseaza Ads Manager, Conversii personalizate, iar atunci cand apesi pe Creeaza, vei putea clarifica tipul de conversie personalizata pe care vrei sa o creezi, bazandu-te pe regulile URL.

    Cu ajutorul conversiilor – si a unor bucati de cod adiacente – vei putea sa-ti largesti observatiile, urmarind si:

    • Valoarea unei conversii
    • Tipul produsului, numele acestuia cat si categoria din care face parte
    • Cantitatea produselor adaugate in cosul de cumparaturi
    • O cautare de produse specifica
    • Inregistrarile efectuate si statusul lor.

    Cum il creezi si cum se instaleaza?

    Pentru o implementare corecta, trebuie ca afacerea ta sa aiba deja un website de prezentare, si sa ai acces la codul de baza al site-ului.

    Pasul 1. Cum il creezi

    Nu este greu sa creezi un pixel. Pentru a-l crea, urmeaza pasii:

    • Acceseaza Facebook Events Manager→Pixels
    • Asociaza surse de date →Web
    • Pixel Facebook →Asociaza
    • Introdu numele pixel-ului
    • Adauga URL-ul website-ului – iti va genera optiunile de configurare
    • Click Continua

    Pasul 2. Cum il adaugi pe site

    Urmeaza instalarea codului pe pagina ta de web. Ai mai multe variante de implementare a acestui pas, in functie de instrumentele incorporate in site-ul tau: copiere-lipire manuala, folosirea unui manager de integrare sau utilizarea serviciilor unui programator/dezvoltator pentru site-ul tau.

    Pentru varianta manuala:

    1. Click pe Instaleaza codul manual
    2. Copiaza si lipeste codul – ai grija ca acesta sa se afle dupa si inainte de . Procesul trebuie repetat pentru fiecare pagina in parte, sau poti sa-l integrezi direct in template.
    3. Adauga evenimentele dorite, folosind instrumentul de configurare. Aceasta nu-ti va solicita cod suplimentar, doar trebuie sa urmezi instructiunile de pe ecran. Cand ai terminat, apasa butonul Gata.
    4. Verificarea – ca sa te poti baza pe datele primite de la extensie, trebuie sa te asiguri ca functioneaza corespunzator. Deci, este de preferat sa instalezi si Pixel Helper in motorul de cautare Google Chrome. Odata instalat, vei putea accesa pictograma aferenta, aceasta aratandu-ti si indicandu-ti numarul de pixeli de pe pagina, alertandu-te daca aceasta functioneaza corect.

    Concluzie

    Desi intreg procesul de creare, instalare si folosire a Facebook Pixel nu este greu, pentru persoanele care sunt noi in domeniu, poate parea dificil. De aceea, pentru o instalare corecta, este de preferat sa apelati la o agentie de marketing specializata. Hold Marketing – agentie publicitate Craiova, ofera servicii complete de optimizare website si magazin online la cheie, pentru ca business-ul tau sa fie optimizat si usor de administrat. Nu ezita! Completeaza chiar azi formularul nostru, iar un specialist Hold Marketing te va contacta in cel mai scurt timp!

    Distribuie acest articol

    Abonează-te la newsletter

      Sfaturi și trucuri de pe blogul nostru