Cum ar trebui să se comporte brandul tău în preajma alegerilor prezidențiale?

Promovare Online

Am discutat, am dezbătut, am tras aer în piept și am dat scroll infinit pe feeduri. Acum, însă, vine momentul în care trebuie să luăm o decizie: ca utilizatori, ca formatori de opinie, ca specialiști și ca branduri — cum ne poziționăm față de alegerile prezidențiale?


Anul 2025 nu aduce doar noi trenduri de content și algoritmi năstrușnici, ci și un context social și politic extrem de sensibil. Într-o perioadă în care toată lumea are o opinie și butonul „Postează” e mai tentant ca niciodată, comunicarea brandurilor trebuie să fie mai atentă, mai responsabilă și mai autentică.


Neutralitate completă? Deja sună a 2015. Azi, lipsa unei poziționări riscă să fie percepută ca lipsă de valori. Și când valorile sunt noul engagement, tăcerea nu mai e o strategie sigură. Totuși, din punct de vedere al performanței SEO, dacă te poziționezi prea mult într-o direcție, riști să superi o parte din utilizatorii tăi. When in doubt, mai bine vorbește despre ce știi tu să faci mai bine.

Poziționare clară și asumare responsabilă

În contextul actual, utilizatorii apreciază brandurile care își asumă valorile și își exprimă clar principiile. A merge la vot și a încuraja participarea civică sunt gesturi care pot fi comunicate public, într-un mod autentic și respectuos.
Dacă valorile brandului tău sunt aliniate în mod clar cu ale unui anumit candidat sau partid, exprimarea sprijinului poate fi o alegere corectă – cu condiția să fie făcută într-o manieră bine gândită și onestă. Important este ca orice luare de poziție să fie congruentă cu valorile declarate și comportamentul brandului pe termen lung.

Totodată, colaborările cu influenceri trebuie tratate cu mare atenție. Înainte de a asocia imaginea brandului cu un influencer, este esențial să se analizeze cum s-au poziționat aceștia în context politic și civic – pentru a evita riscul unor controverse sau inconsecvențe de imagine.


Ai grijă la cum vorbești

Google și chiar și platformele sociale nu se uită doar la cuvintele-cheie, ci și la tonul tău. Un limbaj respectuos va fi mereu mai apreciat decât unul care stârnește conflicte.

Cum să apari și tu în feed?

Asta e întrebarea care îi chinuie pe toți specialiștii în comunicare zilele acestea. Pe fondul suprasaturării de conținut politic, postările brandurilor au, de obicei, un engagement mai mic și o vizibilitate redusă, deși eforturile creative sunt egale sau mai mari. De aceea, este esențial ca paginile de social media să fie „social search valid” – adică optimizate astfel încât să fie ușor de găsit prin căutări pe platforme precum Instagram, TikTok sau Pinterest.


Optimizarea include:

  • descrieri clare și relevante;
  • hashtaguri specifice și strategice;
  • titluri și structuri care răspund direct la intențiile de căutare ale utilizatorilor.

Evelina Buciu, Social Media Director spune că: „Este recomandat ca brandul tău să folosească în această perioadă conținut contextual – adaptat tematicii alegerilor, dar plasat în zone safe și amuzante. Umorul inteligent și subtilitatea pot oferi utilizatorilor o pauză de respiro și o perspectivă proaspătă, fără a trivializa importanța momentului.”

Dacă ești interesat să valorifici SEO, urmărește ce caută oamenii, s-ar putea ca în perioada asta utilizatorii să caute altfel de informații. Poți să te adaptezi puțin, dar fără să te arunci în discuții politice aprinse.

 Nu folosi clickbait politic
„Tentația de a atrage trafic cu titluri politice senzaționale e mare, dar pe termen lung va dăuna reputației site-ului tău. Plus că Google recompensează calitatea, nu senzaționalul. Dacă activezi în domenii legate de politică sau administrație, poți discuta despre alegeri, dar fă-o educativ și echilibrat, fără să favorizezi pe nimeni”, ne sfătuiește Cătălin Rusu, SEO Director.

Conectează-te cu comunitatea ta


Foloseste perioada alegerilor pentru a te apropia de fanii tăi, concentrându-te pe ce vă unește, nu pe ce vă desparte. Da, poți rămâne relevant și în perioada electorală, fără să-ți pui în pericol reputația online sau performanța SEO.

Costurile de promovare cresc semnificativ, atenția publicului este fragmentată


În perioadele de dinaintea alegerilor prezidențiale, ecosistemul digital suferă schimbări semnificative. Pentru brandurile care investesc constant în publicitate online prin Google Ads, Meta Ads, TikTok Ads sau alte platforme, aceste schimbări pot avea un impact direct asupra rezultatelor campaniilor.
Bugetele considerabile investite de partidele politice în reclame duc la o competiție mult mai intensă pentru spațiul publicitar. Avem loc cu toții, dar nu prea! Acest lucru determină creșterea CPC, ceea ce poate face ca unele campanii comerciale să devină mai puțin eficiente sau mai costisitoare decât în mod obișnuit.

Consumatorii sunt expuși unui volum foarte mare de conținut politic, ceea ce face ca receptivitatea la mesajele comerciale să scadă. Degeaba ai băgat colecția de vară în magazinul tău online, când contextul este mai degrabă „mergem în vacanță după ce vedem cine conduce țara”. În acest context, campaniile de awareness largi pot înregistra performanțe sub așteptări, iar rata de conversie poate fi, de asemenea, afectată.

Prioritizează campaniile orientate spre conversie și audiențe calde


Ce propunem noi într-un mediu volatil? Focus pe campaniile direcționate către publicul deja familiarizat cu brandul (ex: remarketing) sunt adesea mai eficiente. Alocarea bugetului către aceste segmente poate oferi un randament mai bun comparativ cu campaniile care vizează audiențe noi. Totuși, componenta de awareness nu trebuie neglijată complet – însă este important să fie abordată cu așteptări ajustate.

Monitorizarea constantă a performanțelor este crucială


Dacă e să fim sinceri, specialiștii PPC vor aștepta rezultatul alegerilor din fața ecranului laptopului. Volatilitatea din platformele de advertising în perioada electorală impune o monitorizare atentă și intervenții rapide, iar ajustările zilnice bazate pe date concrete pot face diferența între menținerea unui ROI sănătos și evitarea risipirii bugetului.

Oportunitatea post-electorală

Corina Ortan, PPC Director, vine cu veștile bune: „După finalizarea alegerilor, spațiul publicitar se mai eliberează, iar atenția consumatorilor se întoarce către interese personale și achiziții. Brandurile care planifică strategic reluarea campaniilor pot beneficia de un mediu mai puțin aglomerat și de costuri mai echilibrate.”

Concluzie


Perioada alegerilor prezidențiale este un test important pentru branduri, atât în comunicare, cât și în gestionarea bugetelor de promovare. O poziționare clară, asumată și curajoasă în social media poate consolida relația cu publicul. Pentru a fi relevant SEO, continuă să oferi conținut util, nu politică, pentru că indiferent de context, oamenii apreciază sfaturile bune și informațiile utile. Și nu uita că flexibilitatea și adaptarea strategiilor de PPC — prin optimizarea campaniilor către audiențe calde, monitorizare atentă și planificare inteligentă pentru perioada post-electorală — pot proteja performanțele de marketing și chiar crea noi oportunități.

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru