Cum să îți optimizezi paginile de produs pentru Black Friday

Black FridayE-commerce
Banner Cum să îți optimizezi paginile de produs pentru Black Friday

Black Friday și Cyber Monday sunt cele mai aglomerate perioade pentru magazinele online și trebuie să ne pregătim rapid. Având în vedere că oamenii estimează că vor cheltui mai mult în acest an, este esențial să te asiguri că paginile tale de produs sunt optimizare pentru a fi afișate în căutări.

Anul acesta, în România, Black Friday este programat pe 11 Noiembrie, iar Cyber Monday are loc în următoarea luni, 14 Noiembrie, în timp ce în SUA, Black Friday se ține pe 25, iar Cyber Monday, pe 28.

Mai jos am enumerat câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere atunci când îți optimizezi paginile de produse în perioada premergătoare acestor evenimente cruciale pentru magazinele electronice.

Conținut

Puterea unui text bun este adesea trecut cu vederea atunci când vine vorba de conversii. Textul afișat pe pagina ta, pozele și tot conținutul media pe care îl folosești, joacă un rol important în călătoria utilizatorului și ajută la creșterea ratelor de conversie.

Dacă vrei să creezi un text care să spună o poveste convingătoare trebuie să faci research asupra publicului tău țintă pentru produs, având în minte întrebarea “ce vor ei să știe despre produs?” Dacă ai un produs tehnic, cu multe numere și cifre, asigură-te că afișezi aceste informații clar, însă dacă produsul tău este mai vizual și mai creativ, atunci fi foarte descriptiv.

Te poți folosi de conținutul produsului pentru a te afișa pe cuvinte cheie de tip “longtail”. Începe cu keyword-ul principal și gândește-te la ce altceva ar căuta un utilizator atunci când ar căuta ceva mai specific.

Google Keyword Planner este un instrument excelent pentru a găsi expresii /keywords legate de produsul tău. Acest instrument îți arată volumul de căutare pentru fiecare cuvânt cheie, împreună cu istoricul acestuia. Utilizează expresiile și cuvintele cheie asemănătoare pentru a oferi produselor tale o șansă mai bună de a se afișa pe o varietate mai mare de termeni de căutare.

Metadate

A avea metadate optimizate împreună cu un conținut de înaltă calitate, reprezintă cheia succesului pentru paginile de produs, deoarece acestea sunt afișate utilizatorilor când interacționează prima dată cu magazinul tău online. Acești utilizatori fac parte din prima etapă a pâlniei de vânzare (Cold). Mai jos sunt cele două elemente cheie pe care trebuie să le ai în vedere:

Eticheta de titlu

Cuvântul cheie principal este primul în titlu, iar în cele mai multe cazuri acesta va fi chiar numele produsului, astfel încât să te potrivești cu intenția de căutare a utilizatorilor. Pe lângă acesta, vei avea nevoie să adaugi și numele magazinului tău online, dar și un îndemn la acțiune (call to action) sau un punct de vânzare unic (USP).

Deoarece vorbim despre Black Friday și Cyber Monday, poți adăuga, de asemenea, anumite CTA-uri specifice acestei perioade, cum ar fi: “Salvează această ofertă pentru Black Friday” sau “Nu rata ofertele noastre de Cyber Monday” deoarece acestea te pot ajuta să îți crești ratele de click (Click Through Rate). Acest lucru necesită o planificare în avans și depinde foarte mult de câte categorii sau produse ai pe magazinul tău online. Dacă nu este fezabil să adaugi la toate categoriile tale, ai putea să faci o selecție al celor mai căutate produse sau categorii și să le adaugi doar acolo.

De asemenea, asigură-te că titlurile tale nu sunt duplicate, prea scurte sau prea lungi. Acestea vor fi trunchiate de către Google, ceea ce înseamnă că pierzi din mesajul tău de vânzare, deoarece acesta nu va fi afișat în întregime.

Descriere

Fiecare pagină ar trebui să conțină o meta-descriere unică, precisă și descriptivă. Nu îți fie teamă să folosești un limbaj de vânzări! Lucruri precum “Descoperă de ce”, “Salvați până” și “Comandați astăzi” sunt instrumente excelente pentru a crește ratele de click și de conversie.

Descrierile meta ar trebui să fie scrise de oameni, pentru oameni, așa că gândește-te mai întâi la utilizator. Descrierea ar trebui să fie scrisă ca o introducere a paginii, deoarece aceasta este ceea ce citește utilizatorul când se uită la rezultatul tău în SERP. Asigură-te că cuvântul tău cheie pentru produs este în descriere, deoarece acesta va fi boldat în SERP atunci când utilizezi termenul respectiv.

Politica de returnare și rambursare

Asigură-te că politica ta de returnare și rambursare este afișată clar. Utilizatorii doresc să aibă semnalul de încredere al unei politici excelente de returnare și rambursare. Chiar dacă acestea ocupă spațiu pe pagină este important în ceea ce privește generarea de conversii.

Video

Dacă ai videoclipuri relevante pe care le poți adăuga pe pagină, acestea pot genera un boost uriaș pentru produsul tău. Există studii care arată că utilizatorii care au vizionat videoclipuri pe pagina unui produs au avut 144% mai multe șanse să adauge produsele în coș.

Crearea de videoclipuri care îți arată produsul în acțiune și prezentarea beneficiilor către potențialii cumpărători, pot aduce o creștere a ratelor de conversie, iar un videoclip bine executat poate rămâne top of mind pentru utilizatori.

Îndemnuri la acțiune (call to actions)

Îndemnurile tale la acțiune ar trebui să fie partea cea mai atrăgătoare a paginii, acestea sunt, de cele mai multe ori, butoanele care aduc conversii. Cel mai proeminent CTA al tău ar trebui să fie butonul “Cumpără acum”. Nu este indicat să ai prea multe CTA-uri, deoarece acest lucru va reduce impactul butonului principal.

Testează-ți apelul la acțiune încercând diferite culori, cuvinte și poziționări. Nu există o modalitate stabilită pentru fiecare industrie, așa că asigură-te că monitorizezi în mod constant ratele de conversie și vezi ce versiuni au succes. Acest tip de optimizare este un candidat excelent pentru creșterea ratelor de conversie.

Imagini

Imaginile de produs sunt ceea ce un utilizator folosește ca punct de referință vizual atunci când este pe magazinul tău online. Imaginile sunt importante, atât pentru utilizatori, cât și crawler.

Imagini de înaltă calitate

Utilizarea imaginilor de înaltă calitate pentru produse emite un semnal puternic că produsul este și el de înaltă calitate. Beneficiul suplimentar de a avea imagini de înaltă rezoluție înseamnă că Google îți poate poziționa magazinul online cât mai sus în SERP (cu condiția să incluzi etichete alternative relevante). Dacă îți dorești ca oamenii să îți cumpere pozițiile, asigură-te că pot vedea toate detaliile produsului.

Odată cu imaginile de înaltă rezoluție, acestea pot genera o dimensiune mai mare a fișierului, așa că asigură-te că imaginile sunt comprimate corect și sunt afișate la o dimensiune relativă în thumbnail.

Unghiuri multiple

Mai multe unghiuri sunt importante. Dacă mi-aș cumpăra un tricou și aș putea vedea doar partea din față, aș rămâne să mă întreb cum arată oare din spate. Asigură-te că îi prezinți clientului fiecare unghi al produsului, astfel încât acesta să nu mai aibă dubii.

Zoom la hover

Adaugă o funcție de zoom la hover pe paginile tale de produs, care să permită clienților să mărească produsele. Dacă utilizezi imagini de înaltă rezoluție, acestea nu ar trebui să fie o problemă. Acest lucru permite unui potențial cumpărător să aibă o privire detaliată asupra tuturor elementelor produsului pe care îl prezinți.

Decupare

A avea imaginile tăiate în mod corect este important pentru impactul vizual al paginii. Fiecare imagine de produs ar trebui să aibă margini egale care se potrivesc cu celelalte elemente ale paginii.

Nume descriptiv al fișierului

A avea un nume de fișier descriptiv este important pentru motoarele de căutare. Asigură-te că imaginile produsului tău au nume relevante și nu au doar numele codului produsului. Bonusul suplimentar este că poți apărea în SERP pentru un rezultat al căutării. Aceasta ar putea fi oportunitatea de a apărea pe pagina 1 în căutarea organică doar prin calitatea imaginilor tale. 

Recenziile

Recenziile sunt un instrument puternic. Dacă ai recenzii de produse disponibile, asigură-te că le afișezi într-o poziție vizibilă, deoarece acest lucru oferă utilizatorului un semnal de încredere valoros. Nu numai că îi oferă potențialului cumpărător o perspectivă asupra calității produsului, dar oferă încredere și asupra ta, ca magazin online. 

Motoarele de căutare pot folosi recenzii pentru a determina locul în care un magazin, sau un produs, se clasează în rezultatele căutării folosind EAT (expertiză, autoritate, încredere). Astfel, recenziile pozitive arată motoarelor de căutare că produsul tău are autoritate, expertiză și încredere și poate ajuta la îmbunătățirea vizibilității organice.

Afișează întotdeauna TOATE recenziile, fie că sunt bune sau rele. Dacă există o problemă cu produsul, un utilizator ar găsi-o oricum, iar afișarea tuturor recenziilor arată încredere în ceea ce vinzi.

Peste 60% dintre cumpărătorii online ar prefera să cumpere de pe un magazin online cu recenzii despre produse, iar acest procent arată că este o idee grozavă să te asiguri că paginile tale de produse le au.

Markup schema

Cu informațiile pe care le ai pe pagina unui produs poți utiliza schema markup pentru a le valorifica în fragmente îmbogățite, pentru a face ca rezultatul tău în SERP să iasă în evidență.

Aruncă o privire la lista de produse a cărților de tranzacționare Pokemon ca exemplu. Aici putem vedea cât de bine a folosit Asda schema de produs pentru a crea un rezultat al căutării care este plin de informații bogate, care vor crește CTR.

Preț

În timpul Black Friday, poți afișa prețul direct în SERP, iar acesta este un îndemn puternic la acțiune, deoarece un utilizator poate vedea deja ce prețuri oferi.

Stoc

Acest lucru permite utilizatorului să vadă dacă ai produsul în stoc. Aceasta este o experiență mult mai bună pentru utilizator, deoarece este foarte frustrant să faci click pe un produs care, defapt, nu există în stoc.

Viteza magazinului online

O întârziere de 1 secundă în încărcarea paginii poate duce la o pierdere de 7% a conversiilor. Ținând cont că traficul în perioada Black Friday va crește fulminant, este esențial ca paginile tale să se încarce rapid. Îți recomandăm să utilizezi instrumentele de mai jos ca punct de plecare pentru a îți accelera pagina.

Testează câteva dintre paginile tale de produse și identifică problemele principale. Îți recomand să te uiți la cele mai populare pagini de produs cu Page Speed Insights și să examinezi datele returnate. Acestea sunt date despre utilizatori în timp real, deci este un set de date foarte important.

Mobile Friendly

Având în vedere că în 2021, traficul venit din dispozitivele mobile a depășit traficul desktop, trebuie să te asiguri că magazinul tău online se afișează corect pe mobil. Acest lucru îți permite să înțelegi mai bine ceea ce văd utilizatorii.

Astfel, poți observa orice diferență între dispozitivul mobil și desktop și te poți asigura că ambele experiențe sunt cât mai apropiate posibil.

AMP pentru ecommerce

Cum din ce în ce mai mulți oameni își folosesc telefoanele mobile pentru a cumpără online, în special de Black Friday și Cyber Monday, este crucial să te asiguri că site-ul tău se încarcă rapid pe mobil. Acesta este motivul pentru care retailerii încep să implementeze AMP (Accelerated Mobile Pages) pentru magazinele online.

AMP permite crearea de pagini mobile care se încarcă instantaneu, ceea ce ajută utilizatorii să interacționeze mai bine cu magazinul online. Există diferite componente AMP pe care le poți utiliza pentru a crea pagini de produse, pagini de categorii și coșuri de cumpărături, contribuind astfel la îmbunătățirea experienței clienților și la creșterea ratelor de conversie.

Concluzie

Pentru mai multe sfaturi din digital marketing și pentru a fi la curent cu cele mai noi strategii de Black Friday, vizitează blogul nostru.

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru