Știm cu toții că perioada reducerilor din noiembrie este cea mai așteptată din an. Oamenii își fac planuri financiare pentru a fi pregătiți de această etapă și pentru a se bucura de produsele favorite la prețuri reduse. 

Tu cum te pregătești? Oricare ar fi rolul tău, conduci o afacere, ești specialist de marketing sau client, tot trebuie să te pregătești pentru reduceri. Mai mult, cu siguranță, vei fi și tu în postura de client și îți faci lista de favorite.

Însă, acum o să vorbim despre cum ne pregătim din punct de vedere al unui business și care sunt etapele de marketing pe care ar fi bine sa le urmăm.

Pregătirea pentru Black Friday în domeniul marketing implică o serie de strategii și acțiuni necesare pentru atragerea clienților și creșterea numărului de vânzări. 

Experiența în domeniu ne spune deja care sunt unii dintre cei mai importanți pași și anume: 

  • Planificarea campaniei din timp

Știm că Black Friday este o promoție contra timp (în mod normal doar la o singură zi). Însă, pregătirile pentru aceasta promoție trebuie să înceapă cu câteva luni înainte. Da, ai citit bine, câteva luni!

Ce înseamnă asta? Perioada de câteva luni analizăm audiența, testăm produse, testăm campanii și tipuri de creative, colectăm date (trafic în site, adresa de mail etc.) și ne facem planul pentru perioada de reduceri. 

  • Audiența 

Mai sus, am atins acest punct legat de audiență și este un subiect care trebuie tratat ca atare. Evident că audiența joacă rolul principal în marketing și este nevoie să avem o definiție clară asupra ei.

Fie că vorbim de audiența rece, fie că vorbim de remarketing este necesar să știm care sunt interesele publicului țintă, care sunt dorințele și ce îl convinge să achiziționeze de la noi. 

Spre norocul nostru platforma Facebook ne permite o gamă larga de audiențe. Putem să ne adresăm unei audiențe largi, să construim audiențe pe baza intereselor, să revenim către audiența care deja a interacționat cu brandul și produsele promovate sau chiar să construim audiențe reci, pe baza asemănării cu audiența deja existentă. 

Către cine ne vom adresa în această perioadă? Este simplu, vom împărți efortul de marketing către ambele audiențe, rece și caldă. Însă, nu în egală măsură. 

Este mult mai ușor să ajungi la audiența de remarketing și mai puțin costisitor/acțiune, decât să încerci să convingi publicul rece de oferta pregătită.

Mai mult de atât, platforma fiind de licitare, nu uita, nu ești singurul care licitează pe cele mai importante interese ale audienței. Iar acolo unde este cerere, știm că avem și un cost mai ridicat. 

Sfatul specialistului este să aduni audiența necesară pe parcursul lunilor anterioare perioadei și să îți prezinți oferta către publicul cald. Vei avea mai mult succes, conversii mai bune și costuri reduse. 

  • Oferta 

O ofertă reală și atractivă pentru clienți va fi mereu în trend. Nu este de ajuns să investim buget doar în platformă, avem nevoie și de o ofertă bună și de nerefuzat. 

Oamenii care deja au interacționat cu produsele vor avea deja idee despre prețurile afișate și probabil că deja au lista de dorințe făcută. De aici, mai este doar un pas până la a-i convinge să achiziționeze și anume, reducerea prețului. 

Acest tip de promoție are un impact mai mare decât ne putem imagina. Este necesar ca oferta de Black Friday să fie aplicată cât mai multor produse, atât din colecții mai vechi, cât și din colecțiile/produsele adăugate recent. Acest lucru creează o legătură între client – brand și va observa autenticitatea acestuia. 

Dacă în acest moment, clientul se simte atras în această strategie de promoții și descoperă că a fost doar publicitate și ofertele nici măcar nu sunt tentante, își va pierde încrederea și va renunța să mai achiziționeze chiar și în viitor, în afara promoțiilor. 

  • Pregătirile pre-Black Friday
  1. Optimizarea site-ului și pregătirea pentru perioada intensă
  2. Verificarea stocurile fizice
  3. Analiza competiției
  4. Informarea audienței de pregătirile pentru Black Friday și faptul că vor fi reduceri
  5. Creșterea bazei de date cu clienți 
  6. Pregătirea materialelor necesare pentru promovare (imagini/video)
  7. Creșterea bugetului în campaniile active ale contului pentru menținerea unei performanțe crescute în perioada în care platforma este suprasolicitată

Setează din timp campaniile în contul de Facebook Ads. Platforma devine destul de solicitată în perioada reducerilor și din acest motiv procesul de verificare al campaniei își prelungește perioada de la 1-2h la posibil câteva zile.

Astfel, pentru a nu rămâne cu acele campanii blocate în faza de Review îți recomand să le setezi din timp.

Tot legat de partea de setări, nu uita să verifici încă o dată dacă Meta Pixelul înregistrează corect datele colectate, astfel încât rezultatele din platformă să fie corecte și optimizarea acestora perfectă. 

Șiii..a venit momentul lansării campaniei de Black Friday! 🥳 În etapa aceasta, analizăm în detaliu performanța campaniilor setate în Meta Ads și optimizăm unde este necesar. 

Succesul unei campanii de Black Friday se află în fiecare detaliu din etapele menționate mai sus. Este esențială o planificare meticuloasă și o execuție atentă. Cu o strategie bine pusă la punct și o planificare corespunzătoare, veți putea valorifica în întregime această perioadă importantă pentru vânzări. 

Ultima etapă din întreg efortul depus pentru aceasta perioadă este raportarea datelor. 

După Black Friday, analizați datele și metricile pentru a evalua succesul campaniei. Identificați ce a funcționat bine și ce poate fi îmbunătățit pentru următoarea ediție!

Spor la conversii! 

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru