De ce este important să fii constant în promovare?

Promovare Online

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Promovarea este cheia! Promovare contează! Cu siguranță ai auzit până acum, cel puțin odată, aceste afirmații indiferent dacă ești antreprenor sau dacă doar te interesează marketingul ca hobby. Ce-i drept, sunt adevărate – promovarea este cheia către succesul afacerilor! 

    Ea te ajută să-ți faci afacerea vizibilă, aduce clienții potriviți și îți aduce profitul mult dorit. Însă dacă investești doar o singură dată în promovare, și apoi renunți, nu este suficient pentru a-ți ridica afacerea la nivelul următor, sau pentru a o păstra în continuare în atenția clienților tăi.

    Tipuri de promovare online

    Deși există multiple metode de promovare, când vine vorba de clasificarea lor, tipurile de promovare se împart în trei mari categorii:

    • Promovare plătită
    • Promovare organică
    • Promovare prin terți

    Promovarea plătită include campaniile pentru care plătești ca să te afișezi în listele de căutare ale clienților tăi. Cele mai cunoscute sunt promovarea Facebook, promovarea Google și promovarea LinkedIn. Însă, nu sunt de neglijat nici canalele de promovare mai tinere cum sunt YouTube, Instagram și TikTok.

    Promovarea organică se bazează pe vizibilitatea pe care o primești prin mijloace organice, ce nu includ plată către motoarele de căutare. Aici se situează, de cele mai multe ori, căutările organice – căutarea directă a clientului în bara de search a motorului de căutare, articolele de blog și optimizările de tip SEO. 

    Promovarea prin terți include reclamele de tipul advertorialelor – aparițiile în ziar, pe panouri publicitare sau aparitii pe TV prin intermediul reclamelor, dar și prin intermediul evenimentelor organizate sau cu ajutorul influencerilor. 

    O promovare corectă cere timp și trebuie să fie constantă, doar așa afacerea ta va primi recunoașterea pe care o merită și se va menține în gândurile utilizatorilor. Iar de cele mai multe ori, o promovare constantă vine și cu alte beneficii, pe acestea analizându-le și detaliindu-le în rândurile ce urmează.

     

    Mereu în centrul atenției

    Consistența creează încredere și credibilitate, două dintre pietrele de temelie ale brandurilor de succes. Cele mai mari afaceri și-au clădit reputația pornind de la aceste două principii, muncind din greu pentru a câștiga recunoașterea și încrederea clienților. Însă odată câștigată încrederea, odată creat publicul țintă, promovarea constantă te va duce mai departe, aducându-te și în prim-planul potențialilor clienți – cei care nu știu încă de tine, dar care urmează să afle.

    Mereu în pas cu necesitățile clienților

    Cum industria evoluează, și trendurile se schimbă, și necesitățile sau obiceiurile clienților tăi sunt predispuse la schimbare. Tocmai de aceea, pentru a-ți păstra clienții dar și pentru a continua să ai profit, este important să rămâi mereu la curent cu nevoile lor. 

    Concret, dacă observi că publicul tău a început să consume alt tip de conținut decât ce obișnuia să consume, sau migrează de pe o platformă pe alta – spre exemplu trece de la Instagram la TikTok sau YouTube – atunci este indicat să iei în considerare expansiunea promovării brandului tău pe canalul nou urmărit sau adăugarea – acolo unde este posibil – a unor noi servicii și produse. 

    Poate te gândești să creezi un filmuleț interesant tip behind-the-scene sau poate încă nu ți-ai descoperit talentele de vedetă a filmulețelor de scurt metraj. Sau poate noul produs pe care voiai să-l introduci în meniu ar deveni o senzație mai devreme decât ai crede. Trucul este să acorzi atenție chiar și la micile detalii.

    În caz contrar, riști ca publicul tău să migreze, iar tu să rămâi în urmă… iar concurența ta cu siguranță va observa asta și va profita de moment.

    Dezvoltarea continuă

    Promovarea constantă te ajută să stabilești o creștere sănătoasă, continuă, fără întreruperi. Mai mult, te ajută să-ți setezi obiective atât short-term cât și long-term, iar aceste obiective, la rândul lor, te pot ajuta să-ți optimizezi bugetele și investițiile ulterioare.

    Astfel, vei știi cum să planifici costurile adiacente, vei cunoaște din timp unde vrei să ajungi și vei putea planifica evenimentele sau produsele de promovat.  Mai mult, stabilind gradual țintele, poți dezvolta o strategie corespunzătoare, diferențiindu-ți brandul de concurență. Planificarea îți va oferi libertate în gândire și buget, permițându-ți să controlezi mai în amănunt în ce decizii să investești și unde trebuie să faci compromisuri.

     

    Obții date clare și poți face alegeri obiective

    Atunci când alegi o promovare online, te bazezi pe anumiți algoritmi, pe anumite tipare și șabloane pe care programele să le învețe, ca mai apoi să-ți poată furniza datele metrice de care ai nevoie. De cele mai multe ori, odată pornită campania de promovare este vital să ruleze cel puțin două săptămâni. 

    Astfel, algoritmul va învăța tiparele publicului tău – interese, locație, preferințe etc – și îți va arăta reclama doar publicului cu adevărat relevant pentru tine și afacerea ta. Însă, dacă decizi să stopezi promovarea, poate nu de tot – doar pe o perioadă scurtă – la reînceperea ei, algoritmul va trebui să „reînvețe” tiparele – fapt ce te va costa timp și buget adiacent.

    Promovând constant, algoritmii nu vor necesita să re-învețe particularitățile publicului tău sau a campaniilor promovate. Dimpotrivă, în rapoartele pe care le primești de la agenția ta de marketing vei vedea clar punctele forte și punctele ce necesită îmbunătățiri, în special dacă campania de promovare a avut suficient timp de learning. Astfel, în funcție de statisticile primite, vei putea stabili mai clar pașii strategiei tale, obiectivele și bugetul, ajustându-le într-un mod flexibil, fără a fi presat de timp.

    Cum poți obține datele importante? Apelând și utilizând tool-urile potrivite – fie pe cont propriu, dacă dorești să-ți gestionezi singur promovarea online – sau prin intermediul agenției de marketing cu care alegi să colaborezi.

    Concluzie

    În prezent oamenii caută în branduri un lider, un pionier în crearea noilor trenduri, un promotor al noului. Promovându-te constant, urmându-ți valorile și neabătându-te de la ele, fiind sincer, transparent și deschis în comunicarea cu clienții tăi, brand-ul tău va câștiga încrederea acestora, va rămâne top-of-mind și va genera credibilitate – elemente ce te vor ajuta, pe viitor, să-ți transformi afacerea și să o duci la nivelul următor.

    Iar dacă întregul proces publicitar ți se pare dificil, dacă te răzbesc campaniile PPC sau marketingul de conținut îți dă bătăi de cap (tu nu ai nici o vină, știm cât de vast este domeniul promovării online), suntem aici să te ajutăm. Oricând un specialist HOLD Marketing îți stă la dispoziție și este gata să te îndrume. Ne poți contacta prin intermediul formularului de pe site sau direct la telefon!

    Promovarea este cheia! Promovare contează! Cu siguranță ai auzit până acum, cel puțin odată, aceste afirmații indiferent dacă ești antreprenor sau dacă doar te interesează marketingul ca hobby. Ce-i drept, sunt adevărate – promovarea este cheia către succesul afacerilor! 

    Ea te ajută să-ți faci afacerea vizibilă, aduce clienții potriviți și îți aduce profitul mult dorit. Însă dacă investești doar o singură dată în promovare, și apoi renunți, nu este suficient pentru a-ți ridica afacerea la nivelul următor, sau pentru a o păstra în continuare în atenția clienților tăi.

    Tipuri de promovare online

    Deși există multiple metode de promovare, când vine vorba de clasificarea lor, tipurile de promovare se împart în trei mari categorii:

    • Promovare plătită
    • Promovare organică
    • Promovare prin terți

    Promovarea plătită include campaniile pentru care plătești ca să te afișezi în listele de căutare ale clienților tăi. Cele mai cunoscute sunt promovarea Facebook, promovarea Google și promovarea LinkedIn. Însă, nu sunt de neglijat nici canalele de promovare mai tinere cum sunt YouTube, Instagram și TikTok.

    Promovarea organică se bazează pe vizibilitatea pe care o primești prin mijloace organice, ce nu includ plată către motoarele de căutare. Aici se situează, de cele mai multe ori, căutările organice – căutarea directă a clientului în bara de search a motorului de căutare, articolele de blog și optimizările de tip SEO. 

    Promovarea prin terți include reclamele de tipul advertorialelor – aparițiile în ziar, pe panouri publicitare sau aparitii pe TV prin intermediul reclamelor, dar și prin intermediul evenimentelor organizate sau cu ajutorul influencerilor. 

    O promovare corectă cere timp și trebuie să fie constantă, doar așa afacerea ta va primi recunoașterea pe care o merită și se va menține în gândurile utilizatorilor. Iar de cele mai multe ori, o promovare constantă vine și cu alte beneficii, pe acestea analizându-le și detaliindu-le în rândurile ce urmează.

     

    Mereu în centrul atenției

    Consistența creează încredere și credibilitate, două dintre pietrele de temelie ale brandurilor de succes. Cele mai mari afaceri și-au clădit reputația pornind de la aceste două principii, muncind din greu pentru a câștiga recunoașterea și încrederea clienților. Însă odată câștigată încrederea, odată creat publicul țintă, promovarea constantă te va duce mai departe, aducându-te și în prim-planul potențialilor clienți – cei care nu știu încă de tine, dar care urmează să afle.

    Mereu în pas cu necesitățile clienților

    Cum industria evoluează, și trendurile se schimbă, și necesitățile sau obiceiurile clienților tăi sunt predispuse la schimbare. Tocmai de aceea, pentru a-ți păstra clienții dar și pentru a continua să ai profit, este important să rămâi mereu la curent cu nevoile lor. 

    Concret, dacă observi că publicul tău a început să consume alt tip de conținut decât ce obișnuia să consume, sau migrează de pe o platformă pe alta – spre exemplu trece de la Instagram la TikTok sau YouTube – atunci este indicat să iei în considerare expansiunea promovării brandului tău pe canalul nou urmărit sau adăugarea – acolo unde este posibil – a unor noi servicii și produse. 

    Poate te gândești să creezi un filmuleț interesant tip behind-the-scene sau poate încă nu ți-ai descoperit talentele de vedetă a filmulețelor de scurt metraj. Sau poate noul produs pe care voiai să-l introduci în meniu ar deveni o senzație mai devreme decât ai crede. Trucul este să acorzi atenție chiar și la micile detalii.

    În caz contrar, riști ca publicul tău să migreze, iar tu să rămâi în urmă… iar concurența ta cu siguranță va observa asta și va profita de moment.

    Dezvoltarea continuă

    Promovarea constantă te ajută să stabilești o creștere sănătoasă, continuă, fără întreruperi. Mai mult, te ajută să-ți setezi obiective atât short-term cât și long-term, iar aceste obiective, la rândul lor, te pot ajuta să-ți optimizezi bugetele și investițiile ulterioare.

    Astfel, vei știi cum să planifici costurile adiacente, vei cunoaște din timp unde vrei să ajungi și vei putea planifica evenimentele sau produsele de promovat.  Mai mult, stabilind gradual țintele, poți dezvolta o strategie corespunzătoare, diferențiindu-ți brandul de concurență. Planificarea îți va oferi libertate în gândire și buget, permițându-ți să controlezi mai în amănunt în ce decizii să investești și unde trebuie să faci compromisuri.

     

    Obții date clare și poți face alegeri obiective

    Atunci când alegi o promovare online, te bazezi pe anumiți algoritmi, pe anumite tipare și șabloane pe care programele să le învețe, ca mai apoi să-ți poată furniza datele metrice de care ai nevoie. De cele mai multe ori, odată pornită campania de promovare este vital să ruleze cel puțin două săptămâni. 

    Astfel, algoritmul va învăța tiparele publicului tău – interese, locație, preferințe etc – și îți va arăta reclama doar publicului cu adevărat relevant pentru tine și afacerea ta. Însă, dacă decizi să stopezi promovarea, poate nu de tot – doar pe o perioadă scurtă – la reînceperea ei, algoritmul va trebui să „reînvețe” tiparele – fapt ce te va costa timp și buget adiacent.

    Promovând constant, algoritmii nu vor necesita să re-învețe particularitățile publicului tău sau a campaniilor promovate. Dimpotrivă, în rapoartele pe care le primești de la agenția ta de marketing vei vedea clar punctele forte și punctele ce necesită îmbunătățiri, în special dacă campania de promovare a avut suficient timp de learning. Astfel, în funcție de statisticile primite, vei putea stabili mai clar pașii strategiei tale, obiectivele și bugetul, ajustându-le într-un mod flexibil, fără a fi presat de timp.

    Cum poți obține datele importante? Apelând și utilizând tool-urile potrivite – fie pe cont propriu, dacă dorești să-ți gestionezi singur promovarea online – sau prin intermediul agenției de marketing cu care alegi să colaborezi.

    Concluzie

    În prezent oamenii caută în branduri un lider, un pionier în crearea noilor trenduri, un promotor al noului. Promovându-te constant, urmându-ți valorile și neabătându-te de la ele, fiind sincer, transparent și deschis în comunicarea cu clienții tăi, brand-ul tău va câștiga încrederea acestora, va rămâne top-of-mind și va genera credibilitate – elemente ce te vor ajuta, pe viitor, să-ți transformi afacerea și să o duci la nivelul următor.

    Iar dacă întregul proces publicitar ți se pare dificil, dacă te răzbesc campaniile PPC sau marketingul de conținut îți dă bătăi de cap (tu nu ai nici o vină, știm cât de vast este domeniul promovării online), suntem aici să te ajutăm. Oricând un specialist HOLD Marketing îți stă la dispoziție și este gata să te îndrume. Ne poți contacta prin intermediul formularului de pe site sau direct la telefon!

    Distribuie acest articol

    Abonează-te la newsletter

      Sfaturi și trucuri de pe blogul nostru