Doar 1 din 5 email-uri din inbox ajung să fie citite și undeva la 50% ajung în spam sau nu sunt livrate.
Cât de des se întâmplă să primiți un email care chiar să vă atragă atenția?
Ei bine, în 2025, email-urile catchy vor fi regula, nu excepția.
-
Emailuri care spun povești (UGC)
Abonații nu mai sunt interesați de emailuri seci sau generice. Vor povești!
În locul listelor interminabile de produse, vor să citească sau să vadă cum au utilizat clienții produsele. Conținutul generat de utilizatori – de la recenzii la imagini și testimoniale – este un element de încredere și un must-have în 2025. Integrarea UGC în strategia de email marketing este mai importantă ca niciodată, iar poveștile sunt asul din mâneca brandurilor care își fidelizează publicul.
2. Personalizarea: Nu doar prenumele contează
Dacă în anii anteriori, vorbeam despre personalizarea email-urilor prin includerea prenumelui destinatarului, în 2025 trecem la un nivel avansat: ne concentrăm pe hyper personalizare.
Algoritmii AI permit segmentarea audienței în funcție de comportamentul trecut, preferințe și momentul ideal pentru livrare, date cu care putem jongla eficient pentru a optimiza strategiile de email marketing.
De exemplu, unui client care a achiziționat un telefon de pe site-ul nostru, îi vom oferi pe email oferte la produse complementare: huse, încărcătoare, căști. Articolele de blog pe care acest client le va primi vor fi relevante pentru interesele lui: noile modele de telefoane, cum să menții sănătatea bateriei etc.
3. Simplu, dar puternic: Design minimalist
Când totul în jur devine din ce în ce mai aglomerat, designurile simple ies în evidență. Emailurile cu imagini clare și call-to-action (CTA) bine evidențiat, aerisite vizual sunt mai eficiente decât cele cu blocuri lungi de text și multe imagini aglomerate.
Timpul joacă un rol important în zilele noastre, iar în email marketing, la fel ca în majoritatea domeniilor, informația trebuie să fie scurtă, la obiect, catchy și de interes pentru publicul care o primește. Clientul scanează dintr-o privire email-ul și caută informația care îl interesează. Dacă email-ul este aglomerat, clientul își poate pierde interesul în a-l citi.
-
Video și GIF-uri: Conținut care prinde
Oamenii rețin 95% din mesajele transmise prin video, comparativ cu doar 10% din text – Nu e de mirare că TikTok a luat o mare amploare în ultimul timp, iar email-urile care conțin elemente video sau GIF-uri atrag mai mult decât cele care conțin doar imagini statice. Consumatorii sunt tot mai atrași de conținutul interactiv, iar email-urile cu elemente interactive îmbunătățesc rata de engagement.
5. Automatizări inteligente
Automatizările sunt cheia pentru a economisi timp și a trimite emailuri relevante și în 2025. Fluxurile care anticipează nevoile clientului și oferă soluții în timp real sunt un must-have al companiilor care vor să crească în 2025.
Email marketing-ul în 2025 este despre conexiuni reale, conținut de calitate și experiențe personalizate. De la simplele mesaje promoționale, 2025 aduce în prim plan conversațiile autentice.
Fluxurile de emailuri care răspund unor triggere (abandonarea coșului, finalizarea unei achiziții sau ziua de naștere a clientului etc.) vor fi tot mai populare în 2025. Utilizarea datelor și îmbunătățirea constantă a performanțelor email-urilor va face diferența între brandurile care vor stagna și cele care vor face performanță în 2025.
-
Adaptabilitatea la dispozitive mobile
Utilizarea dispozitivelor mobile pentru citirea email-urilor continuă să crească. Designurile responsive nu mai sunt doar o opțiune, ci o necesitate. În plus, optimizarea pentru Dark Mode devine un standard, deoarece tot mai mulți utilizatori preferă această opțiune.
În inbox-ul potrivit, fiecare click poate deveni o oportunitate! Ți-ai pregătit strategia de email pentru Q1, 2025?