Ghid complet pentru certificarea Facebook Blueprint: Experienta unui specialist Hold Marketing

Certificare Facebook Blueprint, obtinuta de Teodora Pop, specialist PPC la HOLD Marketing

In lumea dinamica a marketingului digital, certificarea Facebook Blueprint reprezinta o piatra de temelie pentru cei care aspira la excelenta in gestionarea campaniilor pe platformele Facebook si Instagram.

In acest articol, vom explora detaliat ce inseamna sa obtii si sa valorifici aceasta certificare, din perspectiva unui specialist PPC, din cadrul Hold Marketing, agentie Facebook Ads.

Veti descoperi pasii cruciali pentru pregatirea si sustinerea examenului, impreuna cu sfaturile practice ale Teodorei, specialist PPC Hold Marketing, care a obtinut certificarea acum cateva saptamani.

Insa, sa incepem cu inceputul si cateva intrebari la care sigur vei cauta raspunsul.

Ce este Facebook Blueprint?

Facebook Blueprint este standardul de certificare recunoscut de Facebook pentru specialistii in publicitate digitala. Este esential pentru agentiile si freelancerii care doresc sa se diferentieze si sa demonstreze competente solide in gestionarea campaniilor.

De ce sa obtii certificarea Facebook Blueprint?

Asa cum am mentionat mai sus, este singura certificare recunoscuta de Facebook, asadar ea confera o legitimitate cruciala in industrie.

Ce certificari sunt disponibile in cadrul Facebook Blueprint?

Exista mai multe certificari disponibile, inclusiv pentru niveluri de incepator si avansat, acoperind aspecte precum strategii de licitatie, tipuri de cumparare si analize de performanta.

Cat de dificil este cursul / certificarea Facebook Blueprint?

Cursul si examenul Blueprint sunt considerate de nivel mediu pana avansat. Se pune accent pe aplicarea practica a cunostintelor in campanii reale, pregatindu-te pentru provocarile specifice ale industriei.

Cat dureaza sa obtii certificarea Facebook Blueprint?

Timpul de pregatire variaza in functie de experienta ta anterioara si de dedicarea pe care o investesti in studiu. Examenul in sine dureaza 120 de minute, in care trebuie sa raspunzi la 60 de intrebari.

Care sunt costurile certificarii Facebook Blueprint?

Costul pentru sustinerea examenului Facebook Blueprint este de aproximativ 100 de dolari.

Mai multe insa, poti afla direct de la Teodora, intrucat ea a trecut deja prin acest proces de obtinere a certificarii Meta Media Buying Professional. Si, cine poate fi mai potrivit sa iti dea sfaturi, daca nu ea?

Partea de invatare

Am inceput calatoria mea cu Facebook Blueprint studiind cu atentie ghidul oficial disponibil aici. La inceput, am avut unele provocari si am ratat cateva intrebari la testele de evaluare finala. Astfel, am decis sa recitesc ghidul pentru a intelege mai bine conceptele si pentru a ma asigura ca sunt pregatita complet. Am explorat si linkurile utile subliniate in ghid, asigurandu-ma ca inteleg fiecare aspect in profunzime.

Pe langa ghidul principal, am parcurs si articolele publicate de Facebook pe diverse teme relevante pentru examen, accesibile aici. M-am concentrat in mod special pe tipurile de cumparare si strategiile de licitatie, intelegand particularitatile fiecareia si cum se aplica in diverse scenarii de afaceri.

Procesul de inregistrare pentru examen a fost intuitiv si bine structurat. Am urmat pasii detaliati disponibili pe platforma Pearson VUE pentru a selecta examenul, limba, data si ora preferata. Dupa completarea inregistrarii, am primit un email cu instructiunile necesare pentru pregatirea inainte de examen.

Ce trebuie sa faci inainte de examen

Prima data, va trebui sa instalezi un program in care vei si da examenul. Vei verifica pe rand camera video, microfonul si sistemul. Acest program trebuie reinstalat inca o data inainte de examen.

Accesul la examen se face cu jumatate de ora inainte de ora programata, pentru a avea timp sa testezi lucrurile mai sus amintite. De asemenea, o persoana din cadrul Meta iti va cere sa-i prezinti spatiul in care sustii examenul, pentru a nu fi lucruri care sa te ajute sa fraudezi examenul.

Poti sa ai asupra ta doar buletinul, pe care va trebui sa-l fotografiezi cu telefonul si sa-l transmiti celor de la Meta (toti pasii iti vor fi explicati pe parcurs). Este necesara si realizarea unui selfie, pentru a se asigura ca esti aceeasi persoana cu cea din buletin. Dupa acesti pasi, poti pune telefonul deoparte si incepe examenul.

In timpul examenului

Va trebui sa inchizi toate paginile deschise si alte aplicatii si sa intri in programul descarcat anterior. Se va deschide o pagina unde te vei putea vedea in camera web. Foarte important, va trebui sa stai tot examenul in fata camerei. In caz contrar, exista toate sansele sa fii descalificat si sa trebuiasca sa reiei procesul de inregistrare. Asadar, asigura-te ca rezolvi toate problemele inainte de examen. Din nou, foarte important, asigura-te ca nu vei fi deranjat de alte persoane pe durata examenului.

Pe ecran va aparea prima intrebare. Toate intrebarile sunt grila, in partea de sus a paginii fiind mentionat daca trebuie sa alegi un raspuns sau doua. Vei avea de asemenea acces la un calculator si o ”foaie” alba. Poti alege sa vezi cat timp mai ai din examen si cate intrebari ti-au mai ramas, sau poti alege sa le ascunzi. Examenul va consta din 60 de intrebari, iar timpul va fi de 120 de minute.

La ce sa te astepti

Intrebarile sunt de nivel mediu/avansat. Vor fi multe intrebari care vor prezenta situatii concrete, de genul: ”Afacerea x doreste sa obtina y rezultate. Ce fel de campanii recomanzi?” sau ”Date fiind urmatoarele informatii (se da un tabel cu diversi indici, precum roas, cost per rezultat, numar de achizitii etc, ce campanie recomanzi sa se foloseasca in continuare?)”.

Se pune accentul asadar nu pe partea teoretica, ci pe situatii concrete si ce-ai face tu pentru a aduce cele mai bune rezultate. Consider ca e necesar sa ai un minim necesar de experienta in Meta Ads ca sa treci acest examen. Vor fi si intrebari mai usoare, accesibile oricui.

Sfaturile mele

Ca la majoritatea examenelor, este foarte important sa citesti cu atentie intrebarile, pentru ca primul raspuns care iti vine in minte s-ar putea sa nu fie cel corect. Stai cu ochii pe ceas si da skip la o intrebare daca nu esti sigur de raspuns, ca sa nu irosesti prea mult timp. E bine de stiut faptul ca poti marca intrebarile la care vrei sa revii, continuand cu restul intrebarilor.

Poti, de asemenea, sa faci o revizuire a raspunsurilor la sfarsit. Cand ai terminat cu toate intrebarile, poti da pe finalizeaza examenul. Vei primi tot atunci rezultatul obtinut. Punctajul va fi intre 300 si 1000 de puncte, cu un necesar minim de 600 pentru a trece examenul.

Ziua urmatoare, vei primi un mail cu ecusonul, in caz ca ai reusit sa promovezi examenul.

Teodora Pop, certificare Facebook Blueprint, specialist PPC HOLD Marketing

A avea un specialist certificat Facebook Blueprint in echipa unei agentii nu este doar o investitie in competente avansate, ci si o garantie ca campaniile publicitare vor fi gestionate cu eficienta si profesionalism. Certificarea Blueprint nu este doar o distinctie, ci si un instrument esential pentru succesul agentiei intr-un peisaj digital in continua schimbare.

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru