Introducere

Atunci când pornești campanii pe Google Ads care implică și partea de copywriting, este foarte important să ai anumite aspecte în vedere pentru ca anunțurile tale să atragă potențialii clienți ai afacerii pe care o promovezi.

Felul în care formulezi anunțurile influențează interacțiunea oamenilor cu ceea ce încerci să prezinți și, totodată, are un efect asupra poziționării în funnel a celui care îți vede anunțul. Dacă este convins de ceea ce vede, poate deveni clientul tău.

În continuare, vei vedea mai multe indicații tehnice, do’s & don’ts privind scrierea titlurilor și descrierilor în Google Ads. 

Indicații Tehnice

Înainte de a trece la cele mai bune practici, trebuie să ai în vedere câteva noțiuni tehnice.

Sunt mai multe tipuri de campanii care se folosesc de texte. De departe, cele mai comune sunt clasicele Search Ads. Dacă vorbim despre o campanie de Standard Search, singurele tipuri de anunțuri pe care le mai poți crea/edita sunt Responsive Search Ads. Pentru acestea, este nevoie de 15 titluri de maxim 30 de caractere fiecare, respectiv 4 descrieri a câte maximum 90 de caractere. În cazul Dynamic Search, ai nevoie de doar 2 descrieri, care să se încadreze tot în limita de 90 de caractere fiecare.

În mare parte, indiferent de tipul de campanie pe care mergi mai departe și ai nevoie de text, trebuie să reții aceste aspecte: titlurile scurte (headlines) au maxim 30 de caractere, titlurile lungi (long headlines)90 de caractere, descrierile scurte (short descriptions) – 60 de caractere, iar descrierile lungi (descriptions) – 90 de caractere.

De asemenea, trebuie să ai grijă și la Ad strength, în cazurile în care te vei întâlni cu acest indicator (în campaniile de Search). Cu cât este mai mare, cu atât performanța anunțului poate crește. Pentru a avea un scor excelent, trebuie:

  • să ai în componența ad-ului cât mai multe titluri și descrieri
  • să folosești cuvintele cheie în titluri
  • să eviți fixarea vreunui titlu într-o anumită poziție în afișarea anunțului.

Recomandarea noastră este să te folosești la capacitate de maximă de ceea ce oferă platforma, adică să integrezi în anunțul tău exact 15 titluri și 4 descrieri, iar numărul de caractere utilizate pentru fiecare titlu/descriere să fie cât mai aproape de limita superioară impusă de către Google Ads.

 

Ce Să Faci

Include cuvinte cheie relevante

Cum am menționat și mai sus, folosirea cuvintelor cheie (keywords) în titluri va crește semnificativ puterea anunțului respectiv. Trebuie să existe o conexiune între termenul de căutare pentru care s-a afișat anunțul și titlu. Astfel, șansa de a primi un click crește, deoarece interesul utilizatorului se potrivește cu ceea ce este specificat în titlu.

   1. Rezolvă nevoile utilizatorilor

”Nobody reads ads. People read what interests them, and sometimes it’s an ad.”

De cele mai multe ori, cei care fac o căutare specifică în Google caută un anunț care să le ofere garanția că în spatele acelui text există o rezolvare a nevoii sau problemei căutate. Așadar, titlurile și descrierile folosite trebuie să fie un ”răspuns” pentru interogarea făcută de către respectivul utilizator.

   2. Respectă regulile de scriere

Un anunț care este redactat perfect din punct de vedere gramatical oferă încredere utilizatorilor, insuflând ideea de corectitudine și profesionalism. Pentru cei mai pretențioși, detaliile pot face diferența – orice literă sau semn de punctuație nelalocul lor te pot costa pe viitor în ceea ce privește interacțiunea acelui utilizator cu business-ul tău.

   3. Concentrează-te pe beneficii

Încă de la început, un potențial client trebuie să știe ce îi poți oferi în plus față de concurență. Prezentându-i încă de la primul contact plusurile/ofertele de care poate beneficia, posibilitatea ca acel utilizator să convertească devine semnificativ mai mare.

   4. Fii clar și concis

Toată lumea își dorește să aibă în față o reclamă clară, care să prezinte direct subiectul, în special în cazul anunțurilor de tip Search din Google Ads, unde ești limitat de spațiu și într-o concurență acerbă. Este foarte important să fii simplu și concis în anunțul pe care îl publici. Nu încerca să ”reinventezi roata” și să complici lucrurile. Câștigă încrederea utilizatorului formându-i o idee cât se poate de clară asupra a ceea ce promovezi.

   5. Testează, testează, testează

Schimbările sunt întotdeauna binevenite, în cazul în care ceva nu funcționează. Fii cu ochii constant pe anunțurile tale, vezi cum performează, iar dacă indicatorii pe care îi urmărești sunt sub medie sau sub obiectivul stabilit de tine, încearcă să schimbi ceva. Fie că vorbim de anumite titluri, fie că vorbim de descrieri, întotdeauna fii deschis să diversifici. 

Bonus: poți ”spiona” concurența, vezi ce anunțuri rulează și, în cazul în care competitorii din piață au mai mult succes decât tine, te poți inspira de acolo, dar fără să copiezi foarte mult.

Ce Să NU Faci

    1. Includerea cuvintelor vagi în anunțuri

Așa cum am prezentat anterior, evită să folosești cuvinte sau grupuri de cuvinte abstracte, care să nu fie neapărat pe înțelesul tuturor. Audiența spre care mergi nu are nevoie de lucruri mult prea complicate pentru a o atrage, indiferent de domeniul de activitate.

    2. Folosirea excesivă a majusculelor

Utilizarea în exces a majusculelor sau a semnelor de punctuație poate da senzația de disperare, spam sau lipsă de profesionalism. Încearcă să pui fiecare caracter la locul lui – cu siguranță nici tu nu ai vrea să vezi anunțuri de genul ”CUMPĂRĂ ACUM PRODUSUL NOSTRU!!!!” 🙂

    3. Promisiuni nerealiste 

Întotdeauna surprinde în anunțurile tale doar ceea ce poți să oferi. Nu încerca să vii cu oferte sau promisiuni pe care tu ca afacere nu le poți îndeplini. Chiar dacă pe moment poți câștiga câteva click-uri în site, mai târziu vei avea de suferit și vei pierde o masă mult mai largă de oameni, dacă ceea ce prezinți nu corelează cu realitatea.

    4. Mult prea multă creativitate

Evident, creativitatea unui text este benefică. Pentru mulți, poate fi cheia care deschide ușa către o colaborare între business și client, dar nu sacrifica relevanța și claritatea anunțului în încercarea de a fi foarte creativ. În Google, foarte multe persoane au deja o intenție clară de a apela la un produs/serviciu, în funcție de nevoia pe care o au. Astfel, este mult mai important să ai un anunț care să conțină cuvintele cheie specifice sau care să aibă un scor de calitate ridicat.

Concluzie 

Scrierea unui copy de Google Ads necesită timp, efort și atenție. Dacă vrei să ai anunțuri eficiente, nu uita să ții cont de aceste reguli de bază. În plus, pune-te întotdeauna în pielea potențialului client – întreabă-te ce ar vrea el să vadă ca să-i câștigi încrederea. Aducerea în site a unui utilizator este un prim mare pas spre realizarea unei conversii, iar textele folosite în campaniile plătite de tip Search Ads reprezintă o unealtă foarte importantă.

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru