Hold Marketing - Agentie digitala Craiova - Logo
promovare online

Metode de promovare online – Cum sa implementezi corect un funnel

Categorii: Facebook Ads, Instagram Ads, Promovare Online

Daca ai o afacere, sigur te-ai gandit ca este timpul sa o aduci in online, sa le acorzi potentialilor clienti un mod facil de a te recunoaste si de a interactiona cu serviciile oferite de tine. Un pas cheie ca acest lucru sa fie efectuat cu success, este promovarea online. Suna usor, nu-i asa? Da, poate parea extraordinar de simplu atunci cand doar te gandesti la acest proces, insa adevarul este ca drumul spre promovarea online necesita un plan bine pus la punct pentru a reusi. Iar noi, cei de la Hold Marketing, iti vom dezvalui in acest articol, un secret pentru ca si tu sa-ti poti planifica urmatoarea campanie de promovare.

Tipuri de Promovare Online

Prezenta online se poate dobandi prin doua mijloace simple: cele gratuite, neplatite, care nu necesita fonduri suplimentare, si cele platite. Le vom detalia pentru o intelegere mai amanuntita:

  • Metodele gratuite– se mai numesc si metode ‘organice’, deoarece clientul este atras in mod ‘natural’ de acestea, informatiile prezente oferind raspunsul dorit la intrebarea clientului. Ele se pot obtine prin:
  • Marketing prin continut– in special partea de ‘blog’ a site-ului. Articolele alese si create pentru blog-ul firmei tale trebuie sa ofere o solutie reala la potentialele probleme intampinate de client. In functie de domeniul in care este afacerea ta, poti sa-ti atragi clienti printr-un continut interesant, atractiv, captivant si de actualitate.
  • Evenimente (events) online si offline– da-le sansa clientilor tai sa interactioneze cu tine, sa te cunoasca. Prin organizarea evenimentelor vei reusi sa-ti faci afacerea cunoscuta, sa demonstrezi cat de bine este pregatit personalul tau, si sa ajuti la dezvoltarea unei comunitati, oferind un sentiment de apartenenta tuturor.
  • Creste vizualizarile site-ului tau. Adu-ti trafic pe site printr-un continut profesionist si relevant. Ofera detalii interesante si speciale pentru afacerea ta, prezinta informatiile intr-un stil inovativ. Nu uita de detalii! Detaliile sunt foarte importante, si sunt, deseori, pierdute in marea informationala. Poate chiar detaliu pe care doreai sa-l omiti, este solutia unui client la probleme sale.
  • Optimizare SEO. Un SEO facut corect, profesionist, iti poate genera publicitate intr-un ritm mai temperatsi facil. Mai multe detalii poti afla din articolul nostru despre cum poti sa reduce costurile prin SEO, si despre beneficiile colaborarii cu o agentie de publicitate profesionista.
  • Prezenta Social Media– nu subestima platformele de social media. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn si chiar Pinterest sunt mijloace active de comunicare, metode de conectare, de socializare si de afirmare, care au devenit din ce in ce mai populare.
  • Forumuri si grupuri de discutie. Nu te rezuma doar la site-ul tau. Inscrie-te pe forumuri si devino membru al grupurilor care au discutii in arealul afacerii tale. Vei avea opotunitatea nudoar sa-ti promovezi afacerea, dar vei intalni si persoane noi, dornice sa afle mai multe detalii despre serviciile oferite de tine.
  • Metodele platite– desi necesita un cost suplimentar pentru a rula, aceste tipuri de metode sunt mai agresive, mai vizibile, si ajung la un numar mare de persoane, intr-un timp scurt. Efectul lor este doar temporar, insa pot reprezenta exact boost-ul de care afacerea ta are nevoie. Spunem ca efectul este temporar, pentru ca daca decizi sa nu mai investesti in aceste reclame, ele se vor opri si publicul nu le mai poate primi. Printre ele se numara: Facebook Ads, promovarea pe Instagram si Youtube, Google Ads, si, de ce nu, parteneriate cu brand-uri mari, cunoscute.

Insa pentru ca metodele tale de promovare sa dea roade, planificarea trebuie sa fie strategica, sa fie eficienta si bine pusa la punct – moment in care utilizarea unui funnel este exact ce iti trebuie. Dar sa o luam cu inceputul.

Ce este un Funnel?

‘Sales Funnel’, cunoscut in romana si ca ‘palnie de vanzari’ sau ‘proces marketing’ reprezinta o metoda grafica si analitica de exemplificare a etapelor pe care clientii si potentialii clienti le fac inainte de achizitia produsul. Aceasta metoda se asigura ca strategia ta de promovare online  v-a avea succes, si te va ajuta sa monitorizezi si sa implementezi pasii pe care atat tu, cat si clientii tai ii vor face.

Pasii pe care iti poti dezvolta strategia de promovare online sunt: constientizare, considerare, cumparare si loialitate.

  • Constientizare– Imaginea brand-ului cat si produsele oferite devin cunoscute pentru cat mai multe persoane.
  • Considerare– Momentul in care consumatorilor li se acorda mai multe informatii despre afacerea si produsele tale, ca acestia sa aleaga informat.
  • Cumparare– Tinta finala a campaniei, respectiv decizia clientului de a achizitiona produsul.
  • Loialitate – Ultima etapa a procesului in care satisfacerea clientului, vis-à-vis de produsul achizitionat, il va face sa aleaga din nou serviciile tale. Mai mult, exista o posibilitate crescuta ca imaginea afacerii tale sa se imbunatateasca, clientul raspandind satisfacerea de la ultima achizitie prin viu grai.In cazul in care tu vinzi si alte produse putem sa ii afisam reclame cu produse complementare pe care acesta sa le poata achizitiona.

Hold Marketing Agentie de publicitate - Panline de vanzare Facebook Ads

Cum sa implementezi un Funnel?

Poti sa cresti increderea clientilor in brand-ul si serviciile tale prin corecta implementare si utilizare a unui funnel. Exista cateva etape de care trebuie sa tii cont. Ele au un efect de domino, fiecare pas fiind o caramida de temelie pentru urmatorul, de aceea aici la Hold Marketing, acordam o atentie deosebita la detalii, asigurandu-ne ca implementarea este perfecta.

  • Pasul 1 – Crearea unui profil de client. In acest pas definim audienta generala a afacerii tale. Inca de la inceput urmarim ca aici sa avem un public cat mai larg pentru a putea afisa reclamele noastre cat mai multor persoane. Acest pas si aceasta audienta noi o numim de public rece, deoarece aici se afla persoanele care nu au mai auzit niciodata de afacerea ta.De exemplu atunci cand pornim o campanie de  public rece pentru Hold Marketing, targetam undeva intre 900k-1M de antreprenori din intreaga Romanie. Aceasta definire este extrem de folositoare in acest pas, intrucat aceasta va servi ca baza pentru o audienta personalizata in Reclamele din pasul urmator vor putea fi vizualizate doar de persoanele care au interactionat cu reclamele din pasul 1.
  • Pasul 2 – Instalare Facebook Pixel. In site-ul tau trebuie sa instalezi Facebook Pixel pentru a putea colecta datele utilizatorilor. Acest tool te ajuta sa urmaresti traseul unui user in site, sa vezi actiunile pe care acesta le-a facut si ce pagini a vizualizat. Toate aceste detalii pe care le poti urmari te ajuta pe viitor in campaniile de promovare online pe Facebook. Un exemplu concret pentru utilitatea Facebook Pixel este: Poti urmari persoanele care au adaugat produsele tale in cos, insa nu le-au si comandat. Aceasta actiune noi o numim cos abandonat, iar pentru acesti useri le poti arata reclame personalizate, facandu-i sa cumpere mai rapid.
  • Pasul 3 Realizarea creativelor. Incepe sa lucrezi la materialele grafice si text pentru campaniile tale. Documenteaza-te foarte bine, incearca sa creezi creative cat mai diferite intre ele, pentru a putea testa ce functioneaza si ce nu.

Alege in Stil Profesionist!

Un mare beneficiu al utilizarii unui funnel, este abilitatea de a impartii clientii si utilizatorii in diferite nivele de apropiere fata de afacerea ta. Echipa unei agentii de publicitate Craiova, va analiza datele, oferind solutii personalizate de imbunatatirea serviciilor, pentru ca afacerea ta sa creasca si mai mult. Pentru consultanta si detalii, ne poti gasi direct site-ul nostru cat si pe platformele social media. Descopera viitorul alaturi de noi!

Tags: , ,

Distribuie catre prietenii tai:

Articole recente

Hold Marketing - Agentie digitala Craiova - Logo
Meniu