Odata cu dezvoltarea mediului digital, prezenta online a devenit unul dintre punctele de focus pentru majoritatea antreprenorilor. Astfel, promovarea online a devenit un factor important in clasarea afacerilor in online. Mai mult, in functie de stadiul optimizarii SEO, site-ul si afacerea ta vor castiga trafic nou si o vizibilitate ridicata a identitatii business-ului. Dar indiferent de ce optimizare SEO trebuie implementa in site, aceasta trebuie sa varieze odata cu schimbarile algoritmului Google.
Astfel, concret, ce este SEO si ce optimizari SEO trebuie efectuate in 2021? Pentru a fii cu un pas inaintea concurentei, echipa Hold Marketing – agentie SEO iti ofera cele mai importante modificari SEO de care trebuie sa tii cont in 2021. Citeste articolul si afla cum sa ajungi in topul Google.
Optimizari SEO in 2021
SEO, abrevierea de la search engine optimization, presupune, asa cum ii sugereaza si numele, optimizarea motoarelor de cautare. Pe scurt, este marirea calitativa a vizibilitatii unui site sau a unei afaceri. Astfel, noul an vine cu noi modificari si noi provocari in domeniul de optimizare SEO de care trebuie sa tii cont. Din aceasta categorie se diferentiaza urmatoarele:
1. Continutul bazat pe dorintele utilizatorilor si tendintele cautarilor.
Poate acest concept nu ti se pare nou, in special daca nu esti un novice in domeniul SEO. Insa in acest an, mai mult ca niciodata, Google va tine cont de acest criteriu. Ce inseamna acest lucru pentru continut, mai exact?
- Continutul trebuie sa raspunda intrebarilor utilizatorilor. Astfel, acesta trebuie sa fie concis, la obiect. Mai mult, trebuie scris tinand cont de posibilele intrebari pe care oamenii ar putea sa le puna, si nu neaparat pentru a urca pe o pozitie mai inalta in servicii SEO.
- Extrasele vor deveni din ce in ce mai importante. Spre exemplu, articolul poate contine informatii vaste despre un anumit subiect, insa doar un paragraf sa fie important pentru utilizator. Acel paragraf va face diferenta in clasamentul online, daca este scris si pozitionat inteligent. Mai mult, rezultatele de tip zero-click incep sa devina un mod rapid de obtinere a informatiilor dorite.
2. Cautarile vocale impacteaza metoda cautarilor
Datorita gadget-urilor inteligente aparute pe piata, cautarile vocale sunt din ce in ce mai utilizate. Astfel, utilizatorul poate intreba exact ce-si doreste, iar gadget-ul va cauta si oferi raspunsul dorit. Dar acest aspect va impacta atat cuvintele cheie utilizate pentru cautari, cat si metode de promovare online, intrucat textul vorbit este diferit de textul scris. Spre exemplu, o cautare scrisa poate sa aiba formularea “tendinte noi in 2021”. In schimb, o cautare verbala cel mai probabil va avea formularea “care sunt noile tendinte in 2021”.
Un procent minim de 65% din utilizatorii de telefoane inteligente au folosit cel putin o data cautarea vocala in ultimii ani, iar peste 55% dintre acestia sunt adolescenti. Mai mult, alte cuvinte cheie ce vor avea un interes crescut in promovarea online sunt cele cu care se incep aceste cautari vocale, printre care “cum”, “ce”, “cel mai bun”.
3. Un site Mobile-Friendly pentru Promovarea Online
Datorita amploarei pe care au luat-o telefoanele inteligente, pentru promovarea online corecta, site-ul afacerii tale trebuie sa se afiseze corect si pe dispozitivele mobile. Astfel, vei obtine un impact puternic in cautarile online, iar afacerea ta va avea o pozitie inalta in clasamentul Google. Mai mult, fiind optimizat si pentru mobil, vei beneficia de trafic dublu, adus atat de pe platformele fixe – desktop, laptop, cat si de pe cele mobile – telefoane, tablete.
4. Optimizarea Brand-ului
Un alt trend in 2021 este prezentarea si optimizarea brand-ului afacerii tale. Cine esti? Ce servicii oferi? Care este audienta pe care doresti sa o targetezi? Procesul de optimizare SEO Craiova cat si cel pentru promovarea online trebuie sa detalieze aceste informatii. Astfel, vei creste increderea in brand-ul tau, si vei consolida relatia cu clientii tai. De asemenea, pentru a oferi autenticitate, poti folosi si grafice personalizate.
5. Continut de Tip Long-Form
Daca pana acum articolele de pe blog nu trebuiau sa fie foarte stufoase, noile modificari sunt in favoarea continutului long-form de calitate. Acest aspect vizeaza articolele de peste 2000 de cuvinte, oferindu-le un avantaj in fata celorlalte. Mai mult, acest aspect va imbunatati pozitia site-ului in cautarile organice. De asemenea, textele ce includ protocolul E-A-T, vor avea o pozitie mai buna in topul Google, decat cele care inca nu sunt optimizate in acest mod.
- Structureaza corespunzator articolul pentru o optimizare SEO adecvata. Ce presupune acest lucru? Folosirea produselor relevante, link-uri catre articole potrivite sau intrebari relevante pentru utilizator.
- Link-urile interne contextuale sunt, de asemenea, importante. Nu trebuie sa aglomereze articolul, ci sa ofere informatii suplimentare concrete, relevante cu topicul prezentat.
- Optimizare SEO website este un alt element luat in calcul de noul algoritmul Google, tinand cont de acest aspect chiar mai mult decat alegerea cuvintelor cheie. SEO tehnic, SEO on-page, reteaua de backlinking, optimizarea imaginilor, a titlurilor si a descrierilor meta sunt doar o mica parte din elementele la care trebuie sa-ti indrepti atentia.
Ce presupune protocolul E-A-T?
E-A-T este o abreviere pentru cele trei sisteme de baza ce nu ar trebui sa lipseasca din nici un text optimizat SEO. “E” – expertize, se refera la calitatea continutului. Cat de bine raspunde textul si informatia oferita la intrebarile utilizatorilor? Cat de relevanta este informatia oferita? “A” – authority, face referire la autoritatea pe care o are site-ul tau asupra informatiilor oferite. Afacerea ta este in domeniul despre care oferi informatii? Informatiile oferite sunt de actualitate? “T” – trustworthiness, reprezinta gradul de incredere pe care il are un site. Cu cat gradul de incredere este mai mare, cu atat Google il vede drept site important, cu continut calitativ, un site ce merita vizitat de utilizatori.
6. Continutul Video
Pana in prezent videoclipurile nu erau considerate ca fiind un factor important in cresterea pozitiei pe Google. Insa odata cu noile schimbari sociale, videoclipurile au capatat amploare. Continutul video optimizat, va oferi nu doar un mod de promovare online, ci si o modalitate de a atrage noi audiente. Numele canalului, numele descrierii si descrierea propriu zisa cat si numele topic-ului ales sunt elemente ce vor influenta calitatea. De asemenea, daca decizi sa utilizezi videoclipurile, asigura-te ca acestea prezinta continut relevant.
7. Cuvinte Cheie Articulate
Noile actualizari ofera posibilitatea de a folosi cuvinte cheie articulate. Ce presupune mai exact acest lucru? Trebuie sa existe o legatura logica intre cuvintele cheie folosite si informatiile oferite. De aceea, trebuie sa identifici exact ce informatii urmareste utilizatorul sa achizitioneze atunci cand foloseste cautarea pe internet. Pentru a obtine acest aspect, trebuie sa:
- Ai detalii originale si informatii relevante
- Informatiile sa fie valoroase, concise si precise referitoare la tema dorita
- Continutul sa fie bine scris, interesant si captivant
- O buna editare, fara greseli gramaticale, cuvinte folosite gresit, sau erori de punctuatie
- O buna experienta a utilizatorului in site
Concluzie
Chiar daca anul 2021 poate parea o provocare pentru promovarea online organica calitativa, nu trebuie sa te descurajezi. Beneficiaza de ajutorul specializat al unei agentii de digital marketing, specializata in SEO Craiova. Decopera avantajele Hold Marketing si lasa-ti afacerea sa prospere!