Black Friday este un eveniment extrem de popular in toata lumea. Introdus in Romania de Emag si Flanco, in ultimii ani a capatat amploare, din ce in ce mai multe firme adoptand conceptul. Astfel, mii de oameni asteapta finalul lunii noiembrie pentru a achizitiona echipamentul mult visat. Dar ce inseamna acest lucru pentru afacerea ta? Stii cum sa-ti pregatesti magazinul pentru valul de clienti? Ai o strategie de publicitate online de Black Friday?

Hold Marketing iti vine in ajutor! Ca agentie de publicitate online, echipa noastra de specialisti stie pe ce elemente trebuie pus accentul ca afacerea ta sa beneficieze de o vanzare de succes. Iar prin intermediul articolului de azi, iti vom dezvalui si tie sfaturile noastre!

Publicitate Online

Intreg procesul se poate imparti in trei categorii:

  • Site si produse
  • Personal
  • Logistica

Site, Produse si Strategii de Marketing

In primul rand, pentru vanzari de succes ai nevoie de un site potrivit. Asigura-te ca este optimizat din toate punctele de vedere – toate actualizarile sunt la zi, protocolul de securitate este activ, iar serverul este pregatit pentru volumul urias de persoane care il vor accesa. Verifica, reverifica si testeaza toate tipurile de erori ce ar putea aparea, in asa fel incat atunci cand numaratoarea inversa va ajunge la 0, totul sa fie pregatit.

Cand site-ul este pregatit, este timpul sa trecem la produse si strategii. Proiecteaza noi campanii, atrage noi clienti si aminteste-le celor fideli despre noile tale promotii. Newsletter-uri, Facebook si publicitate Google Ads – nu te sfii in a face publicitate online a magazinului si a produselor tale pe toate platformele de socializare.

  • Intocmeste campanii social media de teasing si preview – ofera detalii despre ce se poate achizitiona de Black Friday. Astfel vei atrage trafic nou pe site si iti vei mari vizibilitatea.
  • Campanii de remarketing – daca un produs precedent a fost vedeta vanzarilor tale, considera realimentarea stocului. Si nu te opri doar acolo, promoveaza-i reintoarcerea si asigura-te ca este vizibil cat mai multor oameni.
  • Nu-ti uita clientii fideli. Da, noii clienti sunt in totdeauna bineveniti, insa nu-i uita nici pe cei actuali. Proiecteaza campanii special pentru ei!

Logistica este de asemenea un factor important. Verifica din timp echipamentul de livrare – asigura-te ca livratorii si curierii sunt suficienti ca sa faca fata cererii mari. De asemenea, gandeste-te asupra stocului si a produselor prezente. Sunt suficiente pentru vanzarile care urmeaza? Daca nu, realimenteaza-le!

Trucuri pentru Sporirea Vanzarilor

Pentru ca strategia ta de vanzari sa functioneze, poti apela la mici trucuri care, de-a lungul timpului, s-au dovedit extrem de utile:

  • Comunica reducerile clar, prin cifre. Afiseaza direct reducerea de care poate beneficia clientul tau. Statistic s-a dovedit ca cifrele se citesc mai repede si mai usor decat literele, deci asigura-te ca promotia este vizibila.
  • Foloseste countdown si comunica in zilele dinaintea eveniumentului. Numaratoarea inversa va tine audienta antrenata, intrucat fiecare persoana va sti exact cat timp mai este pana la achizitionarea produsului mult dorit. De asemenea, mentine o comunicare deschisa cu clientii tai, atat in zilele dinaintea evenimentului cat si dupa.
  • Anunturi atractive. Elaboreaza anunturi interesante, atractive si informative. Armonizeaza culorile cu textul, imaginea cu informatiile si vei optine interactiuni si un trafic mai mare pe site.
  • Da drumul la campanii din timp, supravegheaza-le. Nu lasa toata munca pe ultimul moment! Pregateste-te din timp. Da start campaniilor, observa interactiunea si retuseaza acolo unde este necesar. De asemenea nu uita de promovarea PPC!
  • Asigura-te ca site-ul este optimizat si pe platforma mobile. Cumparaturile se vor efectua atat de pe telefon cat si de pe un computer. Asigura-te ca site-ul tau este mobile-friendly, interactiv si usor de folosit. Astfel, vei putea oferi cea mai buna experienta de shopping tuturor clientilor, indiferent de ce mediu doresc sa foloseasca pentru achizitii.
  • Urmareste rezultatele si imbunatateste-le pentru urmatoarea data. Black Friday se va repeta si anul viitor. Deci, cu fiecare campanie, cu fiecare promovare, poti invata, te poti imbunatati si poti testa. Astfel, data viitoare vei stii ce trebuie imbunatatit si care strategii s-au pliat mai bine pe business-ul tau.

Black Friday s-a sfarsit?!

Da, evenimentul s-a incheiat, insa munca ta nu! Primul pas este verificarea comenzilor. Asigura-te ca toate produsele au fost livrate cu succes, si ca nici o eroare nu s-a strecurat in procesul livrarii. Orice comanda livrata, inseamna un client fericit, iar acest factor este extrem de benefic pentru business-ul tau.

Odata ce comenzile au fost expediate, urmeaza munca de cercetare. Colecteaza si analizeaza toate datele. Ce produse au fost in topul vanzarilor? Ce categorie a fost golita complet din stoc? Dar care sunt produsele ce nu au beneficiat de suficienta atentie? Dar nu neglija competita! Ei ce metode au folosit? Poti sa le adaptezi pe viitor pentru afacerea ta?

Mai mult, odata cu cresterea vanzarilor, sigur ai castigat si audienta noua. Ai grija de noii tai clienti si asigura-te ca au un motiv pentru a se intoarce la magazinul tau si la urmatorul Black Friday! Pentru imbunatatirea serviciilor, poti chiar sa le ceri un feedback direct, printr-un newslestter.

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Sfaturi si trucuri de pe blogul nostru