Odata cu noile tendinte de digitalizare din 2021, cererea pentru servicii de promovare online a crescut. Fie ca este vorba despre promovare Google sau promovare Facebook, sau despre promovare prin alte mijloace, din ce in ce mai multe afaceri isi doresc sa iasa in evidenta. Dar ce inseamna, mai precis, promovarea online? Care sunt principalele procedee si strategii de promovare online? Vei afla toate informatiile necesare citind articolul nostru.
Ce inseamna Promovare Online?
Promovarea online reprezinta o modalitatea de a creste vizibilitatea afacerii tale si de a atrage un public adecvat pentru business-ul tau. Fie ca doresti sa iti promovezi site-ul de prezentare, sau doresti optimizare magazin online, o agentie de promovare online te poate indrepta spre procedeele corecte. Folosind metode de promovare online corespunzatoare vei obtine nu doar maximizarea conversiilor si generarea de lead-uri noi dar si cresterea brand awareness-ului afacerii tale, deci increderea clientilor.
Categorii si Servicii de Promovare Online
Modalitatile si serviciile de promovare online se pot imparti in doua mari categorii:
- Servicii de promovare gratuite. Acest tip se bazeaza pe atragerea “organica” a publicului. Cum se poate realiza acest aspect? Prin oferirea informatiilor importante, de interes pentru publicul tau, cat si printr-o optimizare SEO corecta. Rezultatele sunt de durata si nu vor fi afectate de timp, insa va dura o perioada pana cand acestea se vor observa concret. Pentru a intelege ce presupune o promovare SEO corecta, poti citi detalii in articolele noastre de pe blog.
- Promovare platita. Aceste servicii de promovare online includ promovarea prin Google Ads, promovarea Facebook, cat si promovarea cu ajutorul altor tipuri de canale social media. Acest tip de promovare ofera rezultate cuantificabile, imediate, spre deosebire de cele organice. Insa acestea sunt viabile doar in perioada de rulare a reclamelor.
Daca doresti sa te documentezi in amanunt despre promovare online, cat si despre cum functioneaza sau ce este un Facebook Pixel, te invitam sa citesti mai multe detalii in articolele noastre.
Indiferent ce varianta alegi pentru a promova magazine online vei avea nevoie de o strategie de marketing bine implementata. Pentru promovare afacere online strategia este unul dintre elementele cheie, deci este important pentru business-ul tau sa aiba o strategie personalizata, pliata exact pe nevoile si cerintele afacerii. Pentru a intelege cum functioneaza si ce este un funnel de vanzare, poti citi mai multe detalii in articolul nostru dedicat.
Top 3 Tendinte 2021 pentru Promovarea Online
Metodele de promovare online difera fata de publicitatea conventionala. In mediul digital nu este suficient doar sa rulezi reclame. Ai nevoie ca toate elementele ce-ti reprezinta afacerea – shop online, website de prezentare, content marketing si brand awareness – sa lucreze in echipa. Odata cu 2021, trendurile sociale s-au schimbat si mai mult fata de ultimii ani. De aceea, pentru a ramane in top, trebuie sa fii atent la cateva aspecte. Sunt multe optimizari de care trebuie sa tii cont, dar cele mai importante includ:
1. Publicitatea Video si Promovarea YouTube
Desi nu era o metoda des utilizata in Romania, publicitatea pe YouTube a inceput sa capete amploare. Mai mult, servicii de promovare online prin videoclipuri dedicate sunt in continua crestere, oferind rezultate impresionante. Din ce in ce mai multe persoane vizualizeaza tutoriale si informatii in format video, in locul textului. Astfel, daca inca nu te-ai apucat sa creezi continut video pentru afacerea ta, este momentul perfect de a o considera ca viitoare strategie de promovare.
2. Blogging-ul
Blogging-ul este una dintre mijloacele sigure de crestere a traficului. De ce? Pentru ca poti oferi informatii importante fara a “sufoca” user-ul. Mai mult, in functie de articolele pe care decizi sa le utilizezi, poti optimiza SEO continutul. Astfel, vei creste traficul, si vei reusi sa-ti imbunatatesti si clasamentul pe Google printr-un proces de promovare afaceri online corespunzator.
Un element important pentru blog-ul tau trebuie sa fie calitatea informatiilor. Asigura-te ca datele oferite sunt importante pentru utilizatori. Documenteaza-te despre topic-urile de importanta crescuta, nu te abate de la subiect, si ofera-le, pe cat posibil, raspunsul dorit.
3. Adaptarea Website Prezentare la Cerintele Actuale
Din ce in ce mai multe persoane utilizeaza telefoanele smart pentru a viziona site-urile web. Astfel, pentru a veni in intampinarea utilizatorilor ce prefera telefoanele mobile in locul calculatoarelor sau laptopurilor, trebuie sa ai un site mobile-friendly. Astfel, servicii de promovare online trebuie sa ofere afisarea corecta a textelor, a elementelor interactive, cat si a imaginilor.
Mai mult, in optimizarea website prezentare trebuie sa iei in calcul impactul pe care il vor avea cautarile vocale. Datorita device-urilor smart, ce asigura o cautare vocala rapida si usoara, actualizarea continutului trebuie sa tina cont de “formatul cautarilor”. Astfel, structura cautarilor text difera de cea a cautarilor vocale. Mai mult, cele mai des utilizate sintagme includ termeni precum “cum”, “ce”, sau “cel mai bun”.
Servicii Promovare Online – Tips and Tricks
Indiferent de platforma pe care decizi sa-ti promovezi afacerea, sunt cateva criterii care vor influenta cum sunt primite serviciile de promovare online. Daca colaborezi cu o agentie promovare online nu v-a trebui sa-ti bati capul cu toate detaliile, insa daca decizi sa iei promovarea in propriile maini, este indicat sa tii minte anumite criterii. Astfel, indiferent daca optezi pentru continut text sau video, sau optimizezi magazinul online pentru cautari de pe dispozitivele mobile sau cautari vocale, este recomandat sa tii cont si de urmatoarele:
-
Obiective masurabile. Strategie Clara. Identificare corecta a publicului tinta
Probabil ai mai citit pana acum acest sfat, insa tocmai pentru ca este extrem de important, se repeta de atatea ori. Inainte de a porni la drum – fie cu o afacere noua, fie cu noi campanii de promovare – trebuie sa-ti stabilesti obiectivele, strategia si publicul. Ce iti doresti sa obtii? Cum planuiesti sa ajungi la rezultatele dorite? Care este publicul pe care trebuie sa-l captezi prin prin servicii de promvoare online? Pune-ti aceste intrebari si afla raspunsul inainte de a incepe.
-
Optimizeaza-ti site-ul din toate punctele de vedere
Pentru a converti si a fideliza clientii, trebuie sa optimizezi complet website-ul. Utilizatorii trebuie sa poata utiliza usor site-ul, deci trebuie sa tii cont de UX si UI. De asemenea, cum mediul digital a inceput sa se extinda, este important ca website-ul tau sa fie diferit de celelalte, sa se remarce si sa fie usor de tinut minte.
UX sau user-experience se refera la experienta utilizatorilor atunci cand interactioneaza cu site-ul tau. Se plictisesc si pleaca sau interactioneaza cu interfata? Daca site-ul este construit inteligent si este optimizat, experienta utilizatorilor va fi una pozitiva.
UI, abreviat de la user-interface, este interfata pe care o vede utilizatorul – aspectul vizual, culorile si fonturile utilizate. Cu cat un website este aspectuos si optimizat din toate punctele de vedere, cu atat un utilizator va fii tentat sa aiba incredere in afacerea ta, rezultand in conversii si vanzari crescute pentru tine.
-
Calitatea continutului conteaza
Indiferent de canalul utilizat – promovare Google, promovare Facebook, blog, YouTube sau Instagram – continutul conteaza. Astfel, asigura-te ca informatia pe care o oferi clientilor tai raspunde, pe cat posibil, la intrebarile si cerintele lor, pentru a obtine servicii de promovare online calitative.
-
SEO – important in Digital
Asa cum am mentionat si mai sus, mediul digital este in continua crestere, deci din ce in ce mai multe afaceri aleg sa pastreze si un magazin fizic si unul digital. Insa tocmai pentru a te remarca, pentru a iesi din anonimat, ai nevoie ca afacerea ta sa aiba un magazin online de calitate si optimizat SEO la zi.
-
Social Media necesita o abordare multilaterala
Ce inseamna acest lucru, concret? Nu te limita doar la un singur tip de promovare. Alege sa-ti faci afacerea cunoscuta atat prin promovare Google Ads dar si Facebook Ads. De asemenea, asigura-te ca informatia pe care o prezinti in aceste tipuri de servicii promovare online ofera informatii relevante pentru consumatori. Daca nu esti sigur ca poti face acest lucru de unul singur, descopera ce servicii de promovare online te poate ajuta o agentie promovare online.
Concluzie
Pentru o prezenta puternica in mediul online in 2021, trebuie sa te asiguri ca servicii de promovare online acopera o plaja larga de canale social media. Promovare Google, promovare Facebook, promovare prin clipuri video si YouTube Ads, cat si optimizarea continutului din punct de vedere SEO, sunt doar cateva masuri pe care trebuie sa le iei pentru a-i da o sansa afacerii tale sa fie vizibila. Astfel, pentru a reusi sa faci fata provocarilor, este recomandat sa apelezi la servicii de promovare complete ale unei agentii de marketing online.