Reclame pe TikTok

Promovare TikTok: Fa-ti loc pe platforma cu cel mai mare screen-time

logo tiktok ads
HOLD Marketing Clutch logo color

Nu doar platforma cu cea mai rapida crestere din istorie, TikTok este si platforma cu cel mai mare screen-time pentru utilizatorii din Romania. Prin urmare, realizarea unui continut de calitate care sa faca vizibila prezenta pe aceasta platforma este esential pentru orice brand. Agentia de marketing online HOLD Marketing este echipa de specialisti cea mai indicata pentru a crea si plasa acest continut.

Echipa agentie marketing online, HOLD Marketing echipa de digital marketing

TikTok este platforma cu cel mai mare screen-time la nivel global.

Devenita populara in pandemie, platforma pare sa isi fi dublat popularitatea. Potrivit studiilor realizate in piata, utilizatorii par sa petreaca in medie 45 de minute pe zi scrolland continutul TikTok. Data fiind valoarea ridicata de entertainment, acesta pare sa fie momentan cea mai accesata platforma de Social Media.

comparatie spent time tiktok vs alte platforme

De ce sa faci promovare TikTok Ads?

La fel ca in cazul celorlalte tipuri de Ads pe Social Media, si promovarea TikTok este eficienta deoarece clientul va plati doar atunci cand utilizatorii platformei vor da click pe un ad. Astfel, stim ca exista interes real in produs sau in servicii, si ca reclama nu ruleaza in calup alaturi de alte materiale, fara a avea vreun impact.

CELE MAI MICI COSTURI

Promovarea TikTok este foarte avantajoasa intrucat CPM-urile sunt foarte mici si reusim sa atingem publicul tinta la doar un sfert din costurile pe care le-am avea in cazul promovarii Facebook. Este unul dintre motivele pentru care ii incurajam pe clientii are inca vad acest mediu de expunere ca fiind unul prea creativ, mai degraba tineresc sau inaccesibil.

TOT ECRANUL DOAR PENTRU BRANDUL TAU

Principalul avantaj al reclamelor TikTok consta in faptul ca avem tot ecranul si atentia utilizatorilor pentru brandul nostru. Astfel, nu impartim spatiul publicitar cu nimeni, asa cum se intampla in cazul altor platforme, facand investitia si mai eficienta.

RATE DE CONVERSIE MARI

Magazinele online pot permite utilizatorilor sa le acceseze produsele direct din aplicatie, facand rata de conversie pentru reclamele TikTok una dintre cele mai mari.

Cum te putem ajuta cu promovare TikTok Ads?

Daca te gandesti de mult ca ar fi cazul sa iti asiguri prezenta pe TikTok dar nu stii de unde sa incepi, agentia noastra de marketing online te poate ajuta. Iata cum.

Reclame TikTok Ads

Specialistii nostri se pot ocupa de tot procesul, de la crearea strategiei de postari, pana la mentenanta, setarile tehnice si optimizarea campaniilor. Fiecare etapa de promovare TikTok va fi acoperita.

Creare Continut TikTok

Lucram cu unii dintre cei mai buni creatori de continut pentru a realiza reclamele TikTok, persoane care cunosc platforma si trendurile cel mai bine. Fiind un mediu creativ cu o valoare mare de entertainment pentru utilizator, chiar si continutul promotional trebuie sa se potriveasca. Astfel, odata ce preluam contul de TikTok al brandului tau, ne vom ocupa de productia continutului video cu deplasare in locatiile cele mai potrivite pentru filmare, vom veni cu ideile de promovare, vom filma si edita clipurile.

Consultanta TikTok

Stim ca cele mai multe dintre companiile cu vechime pe piata au deja departamente de marketing cu oameni care cunosc foarte bine brandul si consumatorul. Astfel, pe langa promovare TikTok propriu-zisa, oferim servicii de consultanta TikTok cu informatiile cele mai utile despre platforma si trendurile care s-ar potrivit brandului, modul in care sa abordezi diverse concepte si chiar feedback pentru continutul deja produs.

promovare tiktok ads

CINE FOLOSEȘTE TIKTOK?

TikTok este o platforma relevanta la nivel international, fiind prezenta pe 150 de piete din intreaga lume si disponibila in 75 de limbi unice.

Cei mai vizibili utilizatori TikTok sunt cei din Generatia Z, cei mai multi dintre acestia avand intre 16 si 24 de ani. Daca produsul tau este unul adresat tinerilor, TikTok este cea mai indicata platfoma pentru promovare, cu atat mai mult cu cat acest grup de consumatori este unul dificil de atins prin publicitatea traditionala.

BENEFICIILE

Ce afaceri beneficiază de publicitate pe TikTok?

Brandurile care au ca public tinta publicul tanar din Generatia Z ar trebui sa se gandeasca serios la aceasta platforma ca la principalul mediu de promovare prin reclame PPC. Concurenta pentru spatiul publicitar este cu mult mai mica decat in cazul Facebook sau Instagram, iar agentiile de specialitate au acces la formate interesante care ajuta in crearea de continut unic cat mai creativ. Mai mult, intrucat aplicatia este in curs de maturizare, optiunile de promovare nu sunt inca la fel de incercate si testate, lasand ceva loc de manevre creative.

Daca lucrezi cu un buget limitat, contacteaza-ne pentru a descoperi cel mai bun mod pentru o campanie de promovare. Vom discuta despre tintele tale si vom gasi impreuna cea mai buna varianta ca tu sa ajungi acolo. Chiar daca mixul de promovare s-ar putea sa inceapa cu Facebook Ads si va ajunge la eficienta promovare TikTok ulterior. Avem cea mai mare atentie si toate cunostintele necesare pentru a eficientiza orice campanie si pentru a maximiza orice investitie.

promovare tiktok ads

Formate de anunturi

TikTok permite companiilor sa difuzeze reclame in urmatoarele formate:

In-feed ads

Echivalentul unui videoclip in-stream al Facebook, reclamele TikTok in-feed sau anunturile in flux, permit unul din trei modele de actiune disponibile: CPClick, CPM si CPView. Pentru a fi luat in considerare pentru CPView, un utilizator trebuie sa vizioneze anuntul mai mult de 6 secunde. Aceste modele de promovare TikTok le permit utilizatorilor sa aprecieze, sa comenteze, sa distribuie si sa interactioneze cu videoclipurile. Astfel TikTok devine optiunea ideala pentru brandurile care doresc sa creasca engagementul cu baza de clienti.

PROS:

Intrucat platforma cere ca inclusiv reclamele, sa se alinieze cu stilul de continut, integrarea acestora in feed este aproape insesizabila. Reclamele nu mai sunt simtite ca fiind perturbatoare.

CONS:

Inclusiv reclamele trebuie sa semene cu restul continutului de pe platforma. Chiar daca asta te face sa te simti constrans sa lucrezi cu formate complet noi. In plus, acest format nu permite multa flexibilitate campaniei.

Branded Effects:

Pe principiul tried and tested, efectele promovarii TikTok sunt cele asemanatoare produselor publicitare oferite de platformele Instagram si Snapchat. Cele mai populare sunt filtrele faciale, efectele de miscare si Realitatea Augmentata.

PROS:

Acest tip de efecte creste nivelul de engagement si stimuleaza implicarea brandului in experienta consumatorilor.

CONS:

Acest model de promovare TikTok este unul costisitor si, din pacate, dificil de legat de actiunile de la baza palniei de vanzare.

TopView and Brand Takeover Ads:

Reclamele din categoria Brand Takeover sunt acele anunturi TikTok care apar atunci cand ai deschis aplicatia. Acestea sunt greu de ratat si pot aparea si in pagina „For You” ca videoclipuri, GIF-uri sau imagini statice. Atunci cand un utilizator deschide reclama, aceasta il poate directiona fie pe profilul de TikTok al brandului, fie pe website.
Similar cu anunturile de tip Brand Takeover, anunturile TopView apar la 5 secunde dupa ce utilizatorul deschide aplicatia. Acestea pot avea si pana la 60 de secunde in lungime, acest format fiind cel mai lung disponibil pe platforma. Videoclipurile sunt redate automat in ecran complet, cu sunet, si, la fel ca la Brand Takeover, permit adaugarea de link-uri.

PROS:

Acest model de promovare TikTok este greu de ignorat si este considerat destul de disruptiv.

CONS:

Intrucat acest tip de anunt poate fi folosit de catre un singur agent de publicitate pe zi, este si mult mai scump decat tipurile de anunturi care pot fi licitate.

Hashtag Challenge:

Una dintre cele mai viralizabile metode de promovare TikTok este continutul de tip HashtagChallenge, care este un anunt in care utilizatorii sunt rugati sa participe la campanii de provocare care dureaza sase zile. In acest timp, utilizatorii platformei sunt cei rugati sa creeze continutul si sa fie cat mai creativi pe marginea conceptului.

Un exemplu timpuriu a fost provocarea #GalaxyA de la Samsung. Adolescentii germani au fost vizati si li s-a cerut sa se joace cu functiile de tranzitie ale TikTok. Trebuiau sa deseneze litera „A” pe palma si sa o faca sa para ca aceasta se teleporteaza in mana altcuiva.

TikTok a lansat si „Hashtag Challenge Plus”, care permite utilizatorilor sa cumpere produsele dintr-un Hashtag Challenge fara a parasi aplicatia.

PROS:

Un Hashtag Challenge bine conceput poate crea continut viral pentru brand-uri.

CONS:

Pe langa problema costurilor, care pot fi o bariera, ideea de inceput trebuie sa fie geniala pentru a avea succes. Altfel, daca ideea nu devine virala, campania va fi un esec.

Continutul este cheia

Desi mai eficienta si mai interesanta, promovarea TikTok vine cu un set aparte de provocari cu adevarat noi pentru branduri. Pe aceasta retea utilizatorii se comporta diferit. Acestia sunt extrem de activi si mai dezinhibati cu cat participa un numar mai mare de persoane. Continutul viral se distribuie si se multiplica mult mai rapid, iar trendurile se schimba mai repede fata de alt platforme. Agentia noastra de marketing online poate actiona ca un ghid cu ajutorul specialistilor care sunt la curent cu toate noutatile.

Daca atunci cand ai explorat aplicatia, ai descoperit continut ‚prostesc’, creativ si ciudat, ti-ai facut parerea corecta. Cum se potrivesc aici reclamele brandului tau? In mod adaptat si realist. Va trebui sa accesezi latura mai amuzanta si a creativa a brandului tau. Daca, totusi, nu se preteaza acestui gen de reclame sau pur si simplu nu esti dispus sa produci acest tip de continut, poate ca promovarea TikTok nu este pentru tine.

Lipsa limitelor creative poate fi atat o caracteristica descurajanta pentru unele dintre companiile care inca se adapteaza la acest model de promovare, fie un avantaj pentru companiile care asteptau de mult oportunitatea perfecta pentru a arata o noua latura a personalitatii lor si a testa concepte noi departe de canalele clasice.

Reclamele TikTok prezinta oportunitatea ideala pentru branduri de a interactiona cu clientii, daca isi fac un obicei din a raspunde.