Comunicarea cu echipa Hold se face foarte facil, fiind întotdeauna deschiși să folosească toate canalele existente. Sunt orientați spre soluții și promți în rezolvarea tuturor solicitărilor venite din partea noastră. Recomand serviciile oferite de Hold Marketing celor care caută să colaboreze cu o echipă de încredere. Toți specialiștii din cadrul firmei sunt profesioniști și implicați în ceea ce fac. Echipa este tânără, entuziastă, cu informații la zi din domeniul în care activează.
Cum am generat cu 300% mai multe conversii, scăzând costul/conversie cu 32% prin Google Ads


La momentul preluării contului, echipa noastră a observat câteva erori de ordin tehnic. Chiar dacă clientul dorea să obțină formulare de contact sau apeluri telefonice, aceste 2 evenimente nu erau urmărite la nivel de Google Ads, iar astfel algoritmul nu se putea optimiza în această direcție.
Un alt aspect ce a ieșit imediat în evidență, a fost la nivel de strategie. Clientul rula campanii de Search, însă toate cuvintele cheie erau puse în același ad group, iar astfel nu exista claritate pentru clientul final. Chiar dacă platforma Google ne recomandă să avem 10-15 cuvinte cheie într-un ad group, noi nu recomandăm această strategie. De ce? Acest lucru este evident – deoarece nu putem avea anunțuri care să acopere o paletă atât de largă de căutări pentru că scorul de calitate al fiecărui cuvânt cheie va fi foarte scăzut. Un scor de calitate slab ne va aduce costuri ridicate, deoarece trebuie să compenseze lipsa calității.
În cazul campaniilor Search, specialiștii noștri se uită la 3 indicatori de calitate: Expected Click-Through Rate; Ad Relevance și Landing Page Experience. Pentru a putea avea o calitate crescută pentru fiecare indicator, am creat un set de proceduri pe care fiecare specialist trebuie să le urmeze, iar în urma implementării acestora, obținem scor “Mediu / Peste Mediu”.
Este foarte important să avem Scoruri de Calitate crescute, pentru ca în timpul licitației, algoritmul determină poziția anunțului tău în funcție de CPC Bid x Quality Score. Așadar, primele modificări din cont au fost realizate la nivel de cuvinte și ad group. Automat scorul de calitate a crescut.
La momentul preluării contului, colegii noștri au identificat mai multe greșeli la nivel de cont.
Fiind un domeniu în care concurența este acerbă, cu mulți dezvoltatori prezenți în spațiul publicitar, Alphaville a avut încredere să aloce un buget de marketing mult mai mare. Astfel, s-au stabilit obiective mult mai ridicate față de perioada anterioară, când bugetul a fost mai mic. Obiectivul cel mai important a fost scăderea costului per conversie, acesta trebuind să se mențină lunar sub valoarea de 300 de lei. Complementar acestui obiectiv, dorința a fost ca aceste campanii de Google Ads să genereze cât mai multe formulare trimise de către potențiali clienți în vederea achiziționării apartamentelor puse la dispoziție de acest dezvoltator.
- Creșterea numărului de conversii
- Cost/conversie sub 300 RON
Punctul de pornire
Clientul rula deja campanii pe Google Ads, iar schimbarea agenției poate aduce de la sine o perioada mai slabă la nivel de conversii. Cum clientul folosea Google Ads pentru a genera lead-uri echipei de vânzări, am înțeles rapid că nu exista loc de întrerupere, iar echipa noastra a preluat din mers campaniile și contul. După ce am rezolvat cu setarile tehnice ale platformelor, am “făcut curățenie” în campania principală de Search, fără a porni altele noi.
Fiecare campanie nouă are nevoie de 14-21 de zile pană se optimizează și până învață cui să afișeze reclamele – bine cunoscuta perioadă de Learning. Colegii noștri, au creat ad groups în campania principală, fiecare ad group având maxim 10 cuvinte cheie, anunțurile fiind scrise foarte aproape de cuvintele cheie, iar Landing Page-ul a fost ales în concordanță cu keywords-urile.
După această împărțire a campaniei în ad-group-uri, am urmărit foarte atenți canibalizarea la nivel de ad group, iar acolo unde un grup de anunțuri consuma buget și genera și rezultate, era scos într-o campanie separată.
Echipa Alocata
Strategia
Înainte de a începe campaniile, colegii din departamentul tehnic au revizuit toate setările din Google Ads, Google Analytics și Google Tag Manager, asigurându-se că tracking-ul funcționează, listele de remarketing sunt populate corect, iar datele privind trimiterea formularelor de cerere ofertă/contact sunt cât se poate de corecte.
Indiferent dacă aceste setări au fost făcute anterior, la preluarea oricărui cont, echipa noastră are sarcina de a verifica din nou aceste conturi pentru a ne asigura că nu vor apărea probleme ulterior. Lucrăm pe baza unor proceduri și checklist-uri clar definite și toate elementele sunt verificate manual.
După verificarea acestor setări de ordin tehnic, am trecut în etapa de cercetare a pieței, iar apoi a urmat conturarea strategiei de marketing. Dispunând de un buget important, care ne-a permis structurarea campaniilor în acest fel, ne-am axat pe campanii de Search dedicate fiecărui tip de apartament, respectiv pentru căutări generale, care nu conțin și tipul de apartament (numărul de camere), cu target la nivel local, național și internațional. De asemenea, pe lângă aceste campanii al căror scop clar a fost generarea de conversii, am creat și campanii de Awareness pentru publicul rece, respectiv de Remarketing pentru persoanele care au intrat pe site, dar nu au convertit.
În ambele cazuri am folosit campanii de Display și YouTube, diferența fiind făcută de creativele folosite în funcție de ținta stabilită. Este foarte important ca vizualurile folosite pentru o audiență Cold, de exemplu, să fie diferite de cele folosite pentru publicul care știe deja despre produs/serviciu este vorba.
(Google Ads :: Video preview demo – exemplu de video dedicat publicului rece; Google Ads :: Video preview demo– exemplu de video pentru remarketing).

În paralel cu aceste campanii, am implementat și o campanie YouTube cu un video dedicat celor care văd o oportunitate de investiție în achiziționarea unui apartament (Google Ads :: Video preview demo).
Cu această strategie de marketing granulară, am putut observa pentru care tip de apartament este cererea mai mare sau căror campanii putem atribui majoritatea traficului din site. Având aceste date și știind direcția în care dorim să mergem, scalarea contului a devenit mult mai facilă, devenind astfel un cont stabil, ale cărui rezultate au atins și ating în continuare obiectivele trasate.
Rezultatele
Sorin Trifu
Managing Partner
HOLD Marketing