Sunt foarte mulțumit de nivelul de implicare și profesionalism pe care echipa îl arată constant. Specialiștii sunt nu doar foarte dedicați proiectului nostru, dar vin constant cu idei inovatoare care ne-au ajutat să ne îmbunătățim performanța și să ne atingem obiectivele de business. Tind să cred că vom avea în față o colaborare pe termen lung.
Cum am generat un ROAS de 22.92 în două luni, pornind de la 0
Contul înregistra 0 rezultate, 0 campanii, 0 activitate. Ce am făcut?
Înainte de a începe colaborarea cu noi, clientul nu mai rulase reclame pe Facebook, așa că toată strategia și structura contului a fost creată de la 0.
Obiectivele propuse:
- Brand Awareness
- Generarea de Leads
- Creșterea Traficului pe Websit
- Conversii și Vânzări
- Engagement
Punctul de pornire
Primul pas a fost analiza detaliată atât a afacerii acestuia, cât și a competitorilor. Abia după acest pas, am schițat o strategie de promovare, am stabilit un buget pentru reclame împreună cu clientul și curând, am dat drumul promovării.
Mai departe, am oferit suport și informații pentru setarea contului și adăgarea pixelului pe site.
Poziții acoperite
Strategia
În primă fază, am decis crearea unei campanii de engagement, ca etapă inițială în crearea unui funnel complet. Pentru această campanie, am folosit o audiență formată din persoane cu vârste între 25-55 ani, interesate de tehnologii smart, gadgeturi și sisteme de supraveghere. Ca și componentă vizuală, s-au selectat câteva postări puse inițial în pagină.
Pe lângă această campanie, am făcut în paralel și una de vânzări, optimizată pentru add to cart. Am ales să folosim această campanie pentru început, pentru a antrena pixelul, înainte de a optimiza pentru vânzări propriu-zise. Am folosit o audiență asemănătoare cu cei care au apreciat pagina de Facebook, iar în mai putin de 1 lună, am reușit să strângem 82 de adăugări în coș.
Prima campanie optimizată pe vânzări a urmat în zilele următoare, întrucât a început o campanie de reduceri pe site, pe care am decis să o promovăm și pe Facebook. Am folosit audiența formată din persoanele interesate de tehnologie, iar vânzările totale din această campanie au fost de peste 17.000 lei.
Pentru orice afacere, este foarte important să retargetezi persoanele care au arătat un interes pentru produsele vândute. Astfel, crearea unei campanii de retargetare pentru persoanele care au văzut produse de pe site sau le-au adăugat în coș a fost un pas firesc. Această campanie aduce rezultate bune constant, fiind de cele mai multe ori imboldul necesar pentru ca persoanele interesate de produsele de pe site să recurgă la finalizarea comenzii.
Analizând campaniile de-a lungul timpului, am constatat că există un număr mare de persoane care au adăugat produse în coș, însă nu au și finalizat comanda. Ca să le oferim un motiv în plus să finalizeze comanda, am decis implementarea unui cod de reducere valabil în coș, pentru orice comandă.
Așa cum ne și așteptam, campania a început să strângă rezultate încă din primele zile în care a rulat. De aici, putem deduce faptul că de cele mai multe ori, avem nevoie de un mic stimulent, un motiv în plus pentru care să facem o achiziție.
O strategie de promovare nu ar fi completă totuși fără o campanie de trafic. Pentru aceasta, am folosit aceeași audiență formată din persoanele interesate de tehnologie, din care am exclus persoanele care au interacționat deja cu afacerea noastră, pentru a ne adresa mereu unui public nou. Pe partea vizuală, am optat pentru utilizarea unor imagini puțin mai generale:
Campania de conversii este de asemenea o necesitate pentru orice cont de e-commerce. Testarea este foarte importantă pentru noi, specialiștii PPC, de aceea de cele mai multe ori trebuie să testăm diverse idei de creative, audiențe, pentru a afla ce funcționează cel mai bine în cazul nostru.
Pentru acest client, rezultate foarte bune a adus un ad dinamic în care promovăm o categorie de produse din site, de altfel cele mai vândute de-a lungul timpului.
Am folosit o audiență lookalike după persoanele care au vizitat deja categoria respectivă, pentru a ne adresa unor persoane care au șanse să fie interesate de produsele respective. Și pentru că tot am menționat de testare, am folosit în această campanie 3 tipuri diferite de creative: carusel dinamic, single image și collection ad, acesta din urmă dovedindu-se a fi câștigător.
Rezultatele
Chiar dacă nu există o rețetă de succes atunci când vine vorba de o strategie de promovare pe Facebook, în special atunci când este vorba de un cont pentru care nu am mai rulat reclame, există câțiva pași de care trebuie să ținem cont.
În primul rând, analiza detaliată a afacerii care urmează a fi promovată, a competitorilor, dar și a publicului țintă căruia ne vom adresa. Structurarea campaniilor este un alt pas foarte important, de acest lucru depinzând succesul afacerii. Este important să avem un funnel de vânzări pe Facebook și campanii potrivite pentru fiecare etapă.
Succesul unei afaceri nu ține însă doar de niște campanii făcute bine. Este format dintr-un cumul de factori: de la felul în care este construit site-ul, sunt prezentate produsele, le este acordată asistență cumpărătorilor care au nevoie de îndrumare, până la tonul comunicării din social media și imaginea per ansamblu a afacerii.
Înainte de a lua decizia de a cumpăra, mai ales atunci când este vorba despre produse de o valoare mai mare, de cele mai multe ori cumpărătorii se uită la toate aceste elemente și compară brandul și produsele cu cele ale concurenților.
Andrei Manolache
Account Director
HOLD Marketing