Poema

Despre Black Friday și obiective depășite: +224,56% conversii și +50% ROAS

Brandul POEMA a luat naștere în anul 2003, dorindu-și să exprime propria viziune despre modă, prin creație 100% românească. Inspirat în fiecare zi de complexitatea femeilor, brandul POEMA descrie prin fiecare produs spiritul feminin. Fiecare colecție adaptează tendințele modei internaționale pieței locale. La 12 ani de la prima deschidere POEMA, aceștia numără în prezent 13 boutique-uri în principalele orașe ale țării și un e-shop - www.poema.ro.
Paid Media

Provocarea

Încă de la preluarea conturilor (mid 2023) focusul nostru a fost pe campania de Black Friday și toate acțiunile noastre trebuiau să ne pregăteasca de un Black Friday excepțional, ceea ce s-a și întâmplat.

Punctul de pornire

Agenția noastră a preluat campaniile de Paid Media ale brandului Poema la jumătatea anului 2023, moment la care contul nu avea implementată o structură coerentă de marketing și nu se folosea de toate funcționalitățile pe care ni le ofereau platformele de Paid Ads. După preluarea conturilor, am implementat rapid un CSS, care să ne ajute să optimizăm costurile cu bugetele de publicitate, am granulat campaniile, în funcție de etapa din funnel, dar și în funcție de colecțiile pe care le lansa brandul.

De asemenea, am remediat rapid problemele de tracking, atât in Pixel, cât și în Google Analytics 4, deoarece în trecut toate conversiile erau raportate prin Universal Analytics.

Poziții acoperite

Senior PPC Specialist (Facebook Ads)

Senior PPC Specialist (Google Ads)

Data Analyst

Account Director

Strategia

Spre deosebire de anul anterior, unde s-au rulat reclame exclusiv în perioada de BF, anul acesta am adus în strategie și o etapă de teasing unde ne-am anunțat audiența că vom avea reduceri în BF și astfel am putut să îi încălzim și să rămânem top of mind pentru ziua cea mare. În campaniile de teasing am pus foarte mult accentul pe materialele video (încă o noutate adusă strategiei față de anul anterior), bannere descriptive, care să reprezinte brandul Poema, iar la nivelul audiențelor am încercat să targetam un public foarte rece (pentru a-l apropia de noi prin intermediul reducerilor), dar și utilizatorilor din listele de audiențe (excluzându-i pe cei care au comandat în ultimele 30 de zile, pentru a evita retururile).

În pre campania de Black Friday am urmărit să atragem un trafic sporit pe site și adăugări de produse în coș, ca în ziua cea mare să avem o bază solidă de retargetat.

În campania propriu-zisă de BF am implementat un funnel complet, prin care ne-am asigurat că acoperim fiecare etapa din procesul de achiziție, adresându-ne audiențelor noi, dar și tuturor audiențelor de remarketing și retenție.

Am redirecționat o parte mai mare din buget destinat campaniei BF către audiențele de remarketing, astfel reducând costul/acțiune și crescând șansele de conversie.

În plus, granularea campaniilor a avut un impact semnificativ în cadrul strategiei de promovare pentru campania de Black Friday deoarece a permis o mai bună gestionare, personalizare și optimizare mai precisă a anunțurilor pentru fiecare categorie de produse, astfel încât ne-a ajutat să obține rezultate mai bune și să maximizăm eficiența campaniilor.

Rezultatele

Perioada analizată: Black Friday 2022 (11-14 noiembrie 2022) vs Black Friday 2023 (10-14 noiembrie 2023)

+ 224,56%

mai multe conversii generate

+ 50%

cresterea ROAS-ului

Colaborarea cu Hold Marketing a fost esențială pentru succesul nostru în campaniile de Black Friday. Echipa lor de Performance Marketing a gestionat cu atenție și eficiență campaniile Paid Ads, aducând rezultate tangibile pentru brandul nostru. Apreciem profesionalismul și abordarea pragmatică, ce au contribuit la atingerea obiectivelor Poema într-un mod concret și măsurabil.

Daniela Cotoi
Poema

Metodologia noastră de lucru și procesele bine definite au fost pilonii care au stat la baza succesului acestei colaborări. Acestea ne ajută să ne organizăm eficient și să aducem valoare adăugată fiecărui proiect. Este o bucurie să văd cum structura noastră de lucru a contribuit la organizarea și gestionarea proiectului într-un mod care să aducă rezultate consistente și durabile.

POEMA nu este doar un brand pentru mine, ci un proiect cu o semnificație specială, având în vedere rădăcinile sale în orașul meu natal. Unul dintre planurile agentiei noastre este acela de a ajuta brandurile românești să ajungă la noi culmi, cu ajutorului know how-ului pe care il avem prin prisma proiectelor internationale.

Transparența, comunicare deschisă și adaptabilitate la schimbări ne-au oferit posibilitatea de a naviga cu succes prin provocările și oportunitățile pieței. Am reușit să construim împreună un plan de scalare, punând bazele unor strategii menite să conducă brandul POEMA spre noi culmi în online.

Andrei Manolache

Account Director

HOLD Marketing

Descopera si alte studii de caz