Înainte de a începe campaniile, colegii din departamentul tehnic au revizuit toate setările Google Analytics, Google Tag Manager și Google Ads, asigurându-se că tracking-ul ecommerce funcționează, listele de remarketing sunt populate corect, iar feed-ul de produse respectă cerințele Google.
Chiar dacă aceste setări au fost făcute anterior, la preluarea oricărui cont, echipa noastră are sarcina de a reverifica aceste conturi pentru a ne asigura că nu vor apărea probleme ulterior. Lucrăm pe baza unor proceduri și checklist-uri clar definite și toate elementele sunt verificate manual.
Platforma pe care rula raftmetal.ro nu a mai beneficiat de ultimele actualizări, iar clientul nu colabora cu o echipa de development. Așadar, am fost nevoiți să alocam și un programator intern care să ajute cu implementarea tehnică în Universal Analytics și Google Analytics 4, dar care să genereze și feed-ul de produse dinamic.
După ce am pus la punct setările tehnice, am trecut în etapa de cercetare, unde am început să definim și strategia de PPC pe care urma să o implementăm. Clientul avea deja experiență în Google Ads și știa deja categoriile cu potențial în Paid Media.
Strategiile de marketing anterioare s-au axat exclusiv pe campaniile Search și pe cuvintele cheie foarte puternice. Aceste cuvinte cheie, chiar dacă au un volum de căutare foarte mare, tind să devină și mai scumpe. Acest fenomen apare deoarece concurența este foarte ridicată și focusul s-a mutat în campaniile de tip Shopping, unde clientul poate vedea denumirea produsului, poza de prezentare a acestuia și desigur prețul.
Astfel, clientul își poate face o idee despre produsul dorit, fără a consuma bugetul campaniilor prin click-uri multiple. Deoarece scopul campaniilor de PPC este să scurteze călătoria clientului, de la căutare la finalizarea conversiei dorite, campaniile de tip shopping ajută foarte mult la scurtarea acestei călătorii.
Pentru a îndeplini obiectivele RaftMetal.ro, echipa noastră de Paid Media a implementat următoarea strategie:
Restructurarea campaniilor din întreg contul:
- Știm că un cont de e-commerce nu poate funcționă fară campanii de Shopping.
- Astfel, am implementat campanii de Performance Max, cu focus pe shopping (nu am inclus niciun activ la nivel de text sau imagine).
- Am împărțit campaniile pe categorii de produse, fiecare categorie având un buget dedicat. Astfel, rentabilitatea la nivel de produse este mai bine controlată.
- Am păstrat și o campanie de tip Search, deoarece aceste tipuri de campanii aduceau rezultate în trecut, continuând să aducă performanță și în prezent.
- Am ajustat bugetele pentru a maximiza numărul comenzilor, dar fară a neglija ROAS-ul fiecărei campanii sau cel al întregului cont.