Finally the summer has arrived!
E timpul pentru noi amintiri, noi experiențe, noi distracții și… relaxare (pentru unii). Cert e că a venit sezonul instagramabil din punct de vedere al activităților și evenimentelor. Așa că pe timpul verii, social media poate fi un „get in touch” între branduri și comunitate, chiar dacă atenția este acordată vieții reale decât celei virtuale. Dar, cum strategiile sunt baza fiecărui proces, urmează să expun anumite idei care pot fi integrate în planul de vară pentru social media și care ar putea veni în ajutorul brandurilor să mențină legătura cu ale lor comunități.
Voi începe cu un aspect, pe care-l recomand de avut în vedere mereu, nu doar pe perioada celor trei luni de „mare și soare”. Behind the scenes – un concept care arată partea umană, reală a brandurilor. Și se poate profita în mai multe moduri de această idee: poze cu oamenii din spatele brandurilor alăturate de mici glume, imagini din timpul programului de lucru, postări de tipul oracol care pot întări „relația” cu urmăritorii, dar poate fi și o parte de entertainment, random photo dumps etc. Relax and be creative!
Postările interactive pot fi un alt instrument de ajutor pentru strategia de vară. Aici pot intra diferite poll-uri unde următorii pot alege răspunsul sau anumite întrebări unde aceștia pot răspunde simplu, prin reacții sau emoji-uri, diferite meme-uri, încurajări să share-uiască poze din vacanță (cu produsele brandului, în funcție de caz). Important aici este să nu forțezi, ci să fie o interacțiune naturală, unde urmăritorii pot răspunde rapid. Și nu uita: rămâi relevant atât pentru brand, cât și pentru sezon.
Și că tot am adus în discuție relevanța, fii relevant și leagă-te de evenimentele mari din timpul verii: concerte, festivaluri, competiții etc. Creează povești sau meme-uri în care produsele sau serviciile tale sunt legate de astfel de evenimente.
Referitor la povești, integrează produsele sau serviciile într-un context relevant pentru vară. Îi încurajează pe urmăritori să se simtă entuziasmați de spiritul și energia acestui anotimp.
Contruiește un hashtag personalizat pentru brand, care să încurajeze la ceva, de exemplu dacă ești un brand de haine, poți crea un hashtag #SummerXBrandul/ #fitinsummerwithbrandul, care să încurajeze urmăritorii să poarte hainele în vacanța de vară și să posteze poze cu acest hashtag. Alte hashtag-uri populare pentru vară: #summer, #summerishere, #summerlovin, #summervibes, #summertime.
Partea vizuală poartă o pălărie extrem de mare în toate sezoanele, însă modul în care o asortezi la sezonul de vară este foarte important. Profită de anotimpul călduros, profită de lejeritatea sezonului, fii curajos și îndrăznește să adaugi la strategia ta vizualuri colorate, care să transmită vibe-ul de vară, dar care să respecte în continuare manualul tău de brand.
Integrează în strategia ta campanii de reduceri pentru vară. Folosește-te de energia oamenilor din anotimpul călduros și scoate în față produsele de vară, la care poți alătura campanii de reducere. Creează un concept de campanie de la 0, specifică brandului tău, prin care să promovezi anumite categorii de produse. De la vizualuri specifice pentru această campanie, la # și provocări pentru audiență prin care să-i încurajezi să participe, toate te pot ajuta să construiești o imagine a brandului mai puternică și să dezvolți legătura cu audiența.
În final, las un citat ca un ghid pentru momentele în care ideile apar mai greu: „effective communication is 20% what you know and 80% how you feel about what you know” (Jim Rohn). Adică, în traducerea mea, oferă mai multe perspective pentru ceea ce știi și lasă creativitatea să îmbrace esența.
Spor la creat calendarele lunii iulie! ⌨️