Publicitatea plătită a devenit o componentă crucială a strategiilor de marketing digital în ultimii ani, iar trendul este ascendent și în 2023. Fiind o industrie în continuă mișcare, este normal să apară noutăți și modificări foarte rapid.
Iată câteva dintre trendurile care au început să modeleze sau vor modela în continuare industria în acest an:
Integrarea Inteligenței Artificiale și Machine Learning
Inteligența artificială și Machine Learning devin tot mai prevalente în domeniul PPC. AI-ul va fi tot mai folosit în optimizarea campaniilor, prin identificarea cuvintelor cheie relevante, stabilirea bid-urilor pentru fiecare cuvânt cheie, determinarea momentului optim pentru afișarea anunțurilor și optimizarea bugetelor, oferind marketerilor mai mult timp pentru gândirea altor strategii.
Interacțiunile Voice-Based
Creșterea popularității asistenților virtuali precum Amazon Alexa și Google Assistant va duce la o creștere a căutărilor prin intermediul comenzilor vocale. Marketerii trebuie să țină cont de acest lucru în strategiile lor de PPC și să se asigure că sunt făcute optimizările necesare pentru a permite afișarea campaniilor atunci când consumatorii caută produse sau servicii prin intermediul comenzilor vocale.
Personalizarea Anunțurilor
Având în vedere informațiile despre utilizatori deținute de platformele de social media și de căutare, precum locația sau istoricul de căutare, personalizarea anunțurilor va fi cheia în 2023, utilizatorii așteptându-se să aibă parte de o experiență personalizată, cu reclame în funcție de interesele și comportamentul lor.
Căutarea Vizuală
Căutările vizuale, făcute prin intermediul camerelor foto sau a aplicațiilor de scanare, vor deveni tot mai populare în 2023. Marketerii trebuie să se adapteze acestui trend și să își optimizeze anunțurile pentru a fi găsite prin căutări vizuale.
Influencer Marketing
În cele mai multe dintre cazuri, promovarea unui produs sau serviciu de către o persoană foarte cunoscută în mediul online oferă încredere potențialului consumator. Astfel, colaborarea cu influenceri va fi tot mai utilizată în 2023, pentru a atrage atenția publicului țintă și a genera conversii. Anunțurile PPC, în special în Instagram sau TikTok, vor fi integrate alături de campaniile de influencer marketing pentru a oferi utilizatorilor o experiență integrată și coerentă.
Mai Mult Accent pe Anunțurile Video
Anunțurile video vor fi tot mai importante în 2023, în special pe platforme precum YouTube și TikTok. Consumatorii răspund din ce în ce mai bine la aceste tipuri de anunțuri, mai ales dacă videoclipurile folosite sunt atractive. Acestea oferă o experiență vizuală mai bogată pentru utilizatori și sunt tot mai eficiente în generarea conversiilor. Astfel, ne așteptăm ca din ce în ce mai multe business-uri să se concentreze pe aceste anunțuri, încercând să-și prezinte produsele sau serviciile într-un mod inedit.
Integrarea Cross-Device
În zilele noastre, consumatorii folosesc dispozitive multiple, precum desktop, telefon mobil sau chiar tablete, pentru a căuta anumite produse sau servicii. Astfel, integrarea între dispozitive va fi tot mai importantă în 2023, iar anunțurile PPC vor fi optimizate pentru a se adapta acestui trend. Acest lucru va permite marketerilor să ofere utilizatorilor o experiență continuă, indiferent de dispozitivul folosit.
Confidențialitatea Datelor și Securitatea
Securitatea și confidențialitatea datelor sunt două componente foarte importante și obligatorii de respectat, utilizatorii devenind din ce în ce mai precauți și îngrijorați privind stocarea datelor cu caracter personal și folosirea lor în scopuri de marketing. În 2023, ne așteptăm în continuare la cât mai multe campanii PPC concentrate pe confidențialitatea datelor, advertiserii trebuind astfel să se asigure că noile reglementări de protecție nu sunt încălcate.
Interfețele AR/VR
Dispozitivele care folosesc interfețele de realitate augmentată (AR) și realitate virtuală (VR) vor fi tot mai utilizate în 2023, iar anunțurile PPC trebuie să fie optimizate pentru acestea. Acest lucru va oferi utilizatorilor o experiență imersivă și interactivă cu produsele și serviciile promovate.
Promovarea în Social Media
Ocuparea spațiului publicitar în platformele de Social Media și Video Hosting, precum Facebook, Instagram, Twitter sau TikTok, este foarte important, având în vedere popularitatea de care se bucură. Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe aceste platforme, iar marketerii trebuie să țină cont de acest lucru și să includă în strategiile de promovare plătită și promovarea multichannel, în încercarea de a genera interes și de a obține conversii.
Conținutul Generat de Utilizatori
Conținutul generat de utilizatori, precum testimoniale, recenzii și recomandări, va fi tot mai valoros în 2023, iar marketerii sunt încurajați să-l integreze în campaniile lor PPC. Fie că vorbim de conținut vizual (poze/video), audio sau text, aceste elemente trebuie să fie scoase în față în campaniile publicitare, mai ales când sunt pozitive, pentru a oferi potențialului cumpărător încredere și o imagine cât mai realistă a produsului sau serviciului.
Native Advertising
Publicitatea nativă este o formă de publicitate care se îmbină cu conținutul unui site web sau al unei aplicații, făcându-l mai puțin intruziv și mult mai captivant pentru consumatori. În 2023, ne putem aștepta să vedem mai multe companii care folosesc publicitatea nativă pentru a ajunge la clienții potențiali într-un mod mai subtil și mai eficient.
Concluzie
Tehnologia nu se va opri din evoluție. Este de așteptat să apară din ce în ce mai multe trenduri, pe care marketerii trebuie să dea dovadă de flexibilitate și să le urmeze pentru a avea rezultate sporite.
Aceste tendințe menționate mai sus vor influența evoluția publicității plătite în anul 2023, iar persoanele implicate în marketingul digital trebuie să fie pregătite să se adapteze acestora pentru a-și maximiza impactul.