Utilizarea datelor în optimizarea campaniilor de Performance Marketing – aspecte de care ținem întotdeauna cont 

Promovare Online

Distribuie acest articol

Abonează-te la newsletter

    Utilizarea datelor a devenit esențială pentru optimizarea campaniilor de performance marketing. Într-o lume digitală din ce în ce mai complexă, antreprenorii care pot naviga prin multitudinea de informații disponibile și pot extrage date valoroase au un avantaj semnificativ. 

    Astfel, posibilitatea ca deciziile lor să fie corecte este mult mai mare, deoarece iau în calcul aspecte precum istoricul și comportamentul userilor. De asemenea, deciziile antreprenoriale sunt orientate către viitor și progres, reușind să țină pasul cu tendințele dinamice și să capete importante avantaje competitive.

    Însă, nu putem contesta faptul că, uneori, volumul de date poate fi copleșitor. Cu atât mai mult, cu cât nu ai în echipa ta specialiști care să-și dedice întreaga activitatea analizei și optimizării datelor. 

    Acesta a fost și motivul principal care m-a determinat să vin către tine cu acest material.

    Ca Managing Partner al Agenției de Performance Marketing, am ocazia să văd în fiecare zi impactul pe care datele îl au asupra campaniilor online. Așa că iată câteva aspecte de care atât eu, cât și specialiștii din departamentele PPC și Social Media alegem să ținem întotdeauna cont. 

    Dintre mii de date pe care le poți obține… alege-le pe cele potrivite! 

    Cele mai relevante date pentru tine sunt cele care se leagă de indicatorii de performanță pe care i-ai stabilit (KPIs). 

    De exemplu, dacă scopul tău este să-ți faci brandul cunoscut în industria în care activezi, prin campanii de brand awareness online, datele relevante pentru tine se leagă de imaginea brandului. 

    Mai precis, trebuie să știi: 

    • la câte persoane au ajuns postările și materialele pe care vrei să le distribui (respectiv, impactul pe care îl generezi);
    • câți vizitatori unici ai pe website-ul tău și care sunt secțiunile/paginile care îi atrag; 
    • care este timpul petrecut, în medie, de un utilizator pe website; 
    • care sunt sursele care generează trafic către website; 
    • câți oameni reacționează la postările din Social Media de pe profilul brandului tău (prin likes, shares, comentarii); 
    • câte vizualizări au Reels-urile pe care le faci sau clipurile video pe care le uploadezi pe YouTube & Tik Tok; 
    • câți utilizatori caută brand name ul tău în motoarele de căutare;
    • câți useri dau click pe campaniile de Google Ads realizate pentru awareness; 
    • câte persoane se abonează la newsletterul tău; 
    • câte contacte din baza de date aleg să deschidă e-mailurile pe care le trimiți; 
    • câți oameni te recomandă în comunitățile online în care activezi (de exemplu, grupuri din Social Media, forumuri etc). 

    Dacă brandul tău este suficient de cunoscut în mediul online, iar scopul stabilit este să-ți crești vânzările, focusul tău ar trebui să fie asupra optimizării campaniilor de lead generation. Iar acestea au la bază informații legate de: 

    • câți utilizatori dau click pe anunțurile tale din campaniile Google Ads, bazate pe cuvinte relevante; 
    • câți utilizatorii completează formulare de „cerere ofertă” din Google, de pe website sau din platformele Social Media;
    • câte apeluri telefonice primești în urma campaniilor din Social Media & Google; 
    • câți dintre cei care cumpără de pe website-ul tău ajung, mai întâi, pe Landing Page-ul pe care îl promovezi. 

    Lista exemplelor cu date relevante nu se oprește aici. Cu cât campaniile de marketing devin mai complexe, cu atât informațiile pe care le obții au nevoie de mai multă atenție pentru o gestionare corectă. 

    Însă, așa cum menționam anterior, optimizarea și analiza de date reprezintă un job în sine. Iar din experiența mea, cele mai bune rezultate se obțin în momentul în care ai oameni dedicați pentru realizarea task-urilor care au legătură cu partea de Analytics. 

    Cum te pot ajuta specialiștii în analiza datelor pentru optimizarea campaniilor de promovare? 

    În primul rând, experții pot realiza un audit al activității tale din mediul online și pot decide care este direcția de promovare. 

    Tot specialiștii sunt cei care te ajută să stabilești corect indicatorii de performanță și eforturile de marketing care trebuie realizate pentru atingerea acestora. 

    Pe lângă optimizarea de bază, experții pot folosi datele pentru strategii mai avansate, precum: 

    • Modelarea predictivă – folosită pentru a identifica clienții cu potențial ridicat de conversie și pentru a-i targeta cu campanii personalizate. Practic, aici vorbim despre atragerea unor noi segmente de piață, ceea ce înseamnă o extindere a business-ului tău. 
    • Optimizarea algoritmică: experții folosesc algoritmi pentru a automatiza licitarea, selectarea cuvintelor cheie și optimizarea creativelor, ceea ce pentru tine înseamnă importante economii de timp și resurse. 
    • Testarea A/B și multivariată: aceasta poate ajuta la identificarea variantelor de campanii care au cea mai bună performanță, astfel încât bugetul tău să fie corect investit. 

    Nu trebuie ignorat nici faptul că, adesea, experții au acces la tool-uri de marketing avansate care preiau date simultan, din mai multe surse online. 

    Informațiile obținute de experți se concretizează apoi în rapoarte de performanță. Specialiștii te anunță periodic care este statusul campaniilor și care sunt modificările din piața care ar putea avea impact asupra afacerii tale. 

    Toate aceste optimizări ale datelor înseamnă TIMP

    Iar dacă business-ul tău nu îți permite să te implici suficient în partea de Analytics, cel mai bine este să externalizezi acest serviciu. Iar cu ajutorul echipei potrivite, poți obține un ROI maxim din campaniile de performance marketing.

    Utilizarea datelor a devenit esențială pentru optimizarea campaniilor de performance marketing. Într-o lume digitală din ce în ce mai complexă, antreprenorii care pot naviga prin multitudinea de informații disponibile și pot extrage date valoroase au un avantaj semnificativ. 

    Astfel, posibilitatea ca deciziile lor să fie corecte este mult mai mare, deoarece iau în calcul aspecte precum istoricul și comportamentul userilor. De asemenea, deciziile antreprenoriale sunt orientate către viitor și progres, reușind să țină pasul cu tendințele dinamice și să capete importante avantaje competitive.

    Însă, nu putem contesta faptul că, uneori, volumul de date poate fi copleșitor. Cu atât mai mult, cu cât nu ai în echipa ta specialiști care să-și dedice întreaga activitatea analizei și optimizării datelor. 

    Acesta a fost și motivul principal care m-a determinat să vin către tine cu acest material.

    Ca Managing Partner al Agenției de Performance Marketing, am ocazia să văd în fiecare zi impactul pe care datele îl au asupra campaniilor online. Așa că iată câteva aspecte de care atât eu, cât și specialiștii din departamentele PPC și Social Media alegem să ținem întotdeauna cont. 

    Dintre mii de date pe care le poți obține… alege-le pe cele potrivite! 

    Cele mai relevante date pentru tine sunt cele care se leagă de indicatorii de performanță pe care i-ai stabilit (KPIs). 

    De exemplu, dacă scopul tău este să-ți faci brandul cunoscut în industria în care activezi, prin campanii de brand awareness online, datele relevante pentru tine se leagă de imaginea brandului. 

    Mai precis, trebuie să știi: 

    • la câte persoane au ajuns postările și materialele pe care vrei să le distribui (respectiv, impactul pe care îl generezi);
    • câți vizitatori unici ai pe website-ul tău și care sunt secțiunile/paginile care îi atrag; 
    • care este timpul petrecut, în medie, de un utilizator pe website; 
    • care sunt sursele care generează trafic către website; 
    • câți oameni reacționează la postările din Social Media de pe profilul brandului tău (prin likes, shares, comentarii); 
    • câte vizualizări au Reels-urile pe care le faci sau clipurile video pe care le uploadezi pe YouTube & Tik Tok; 
    • câți utilizatori caută brand name ul tău în motoarele de căutare;
    • câți useri dau click pe campaniile de Google Ads realizate pentru awareness; 
    • câte persoane se abonează la newsletterul tău; 
    • câte contacte din baza de date aleg să deschidă e-mailurile pe care le trimiți; 
    • câți oameni te recomandă în comunitățile online în care activezi (de exemplu, grupuri din Social Media, forumuri etc). 

    Dacă brandul tău este suficient de cunoscut în mediul online, iar scopul stabilit este să-ți crești vânzările, focusul tău ar trebui să fie asupra optimizării campaniilor de lead generation. Iar acestea au la bază informații legate de: 

    • câți utilizatori dau click pe anunțurile tale din campaniile Google Ads, bazate pe cuvinte relevante; 
    • câți utilizatorii completează formulare de „cerere ofertă” din Google, de pe website sau din platformele Social Media;
    • câte apeluri telefonice primești în urma campaniilor din Social Media & Google; 
    • câți dintre cei care cumpără de pe website-ul tău ajung, mai întâi, pe Landing Page-ul pe care îl promovezi. 

    Lista exemplelor cu date relevante nu se oprește aici. Cu cât campaniile de marketing devin mai complexe, cu atât informațiile pe care le obții au nevoie de mai multă atenție pentru o gestionare corectă. 

    Însă, așa cum menționam anterior, optimizarea și analiza de date reprezintă un job în sine. Iar din experiența mea, cele mai bune rezultate se obțin în momentul în care ai oameni dedicați pentru realizarea task-urilor care au legătură cu partea de Analytics. 

    Cum te pot ajuta specialiștii în analiza datelor pentru optimizarea campaniilor de promovare? 

    În primul rând, experții pot realiza un audit al activității tale din mediul online și pot decide care este direcția de promovare. 

    Tot specialiștii sunt cei care te ajută să stabilești corect indicatorii de performanță și eforturile de marketing care trebuie realizate pentru atingerea acestora. 

    Pe lângă optimizarea de bază, experții pot folosi datele pentru strategii mai avansate, precum: 

    • Modelarea predictivă – folosită pentru a identifica clienții cu potențial ridicat de conversie și pentru a-i targeta cu campanii personalizate. Practic, aici vorbim despre atragerea unor noi segmente de piață, ceea ce înseamnă o extindere a business-ului tău. 
    • Optimizarea algoritmică: experții folosesc algoritmi pentru a automatiza licitarea, selectarea cuvintelor cheie și optimizarea creativelor, ceea ce pentru tine înseamnă importante economii de timp și resurse. 
    • Testarea A/B și multivariată: aceasta poate ajuta la identificarea variantelor de campanii care au cea mai bună performanță, astfel încât bugetul tău să fie corect investit. 

    Nu trebuie ignorat nici faptul că, adesea, experții au acces la tool-uri de marketing avansate care preiau date simultan, din mai multe surse online. 

    Informațiile obținute de experți se concretizează apoi în rapoarte de performanță. Specialiștii te anunță periodic care este statusul campaniilor și care sunt modificările din piața care ar putea avea impact asupra afacerii tale. 

    Toate aceste optimizări ale datelor înseamnă TIMP

    Iar dacă business-ul tău nu îți permite să te implici suficient în partea de Analytics, cel mai bine este să externalizezi acest serviciu. Iar cu ajutorul echipei potrivite, poți obține un ROI maxim din campaniile de performance marketing.

    Distribuie acest articol

    Abonează-te la newsletter

      Sfaturi și trucuri de pe blogul nostru